Tek Oyunculu Oyunların Krallığı Sürüyor: Yeni Anket Verileri Bunu Doğrular Nitelikte

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

İnternetin bir köşesinde canlandırılmayı bekleyen yılların “Hikâyeli oyunlar öldü mü?” sorusu tekrar, reddedici biçimde hayat buluyor. Midia Research tarafından paylaşılan yeni bir anketin sonuçlarına göre, tek oyunculu yapımlar krallığını korumaya devam ediyorlar. Ancak bu, diğer türlerin rekabetten çekildiği anlamına da gelmiyor. Karmaşık denklemler üzerinden ilerleyen video oyunları endüstrisi her dönemde farklı trendlere kapılsa da değişmeyen şey; tek oyunculu oyunların hala iyi sattığı.

Oyuncuların %53’ü tek oyunculu yapımları tercih ediyor, yani hikâyeli oyunlar hala kral

Söz konusu oyuncuların tercihine geldiğinde, Midia Research’ün araştırmasına göre oyuncuların %53’ü tek oyunculu yapımları tercih ediyor. Midia Research, çalışmanın örneklem büyüklüğünü açıklamasa da veri analitiği şirketinin ABD, İngiltere, Avustralya, Kanada, Almanya, Fransa, Polonya, Türkiye ve Güney Afrika’da çalışmalar yaptığı biliniyor. Anket kapsamında kişilere oyun alışkanlıkları ve tutumları hakkında sorular soruldu ve çoğunluğun tek oyunculu oyunları tercih ettiği gözlemlendi. Örnek olarak The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ve Black Myth: Wukong gibi yakın zamanların hit oyunları gösteriliyor.

tek oyunculu oyunlar
Tek oyunculu oyunların krallığı devam ediyor.

Video oyunları endüstrisindeki dev şirketlerin, milyon dolarlar kazandıran servis oyunlarına meyletmesi çok doğal olsa da oyuncuların çoğunluğu tek oyunculu yapımları tercih ediyorlar. Elbette, her iki türü de aktif olarak oynayanlar bu oranlarda bir orta nokta oluşturabilirler. Ancak Concord, Babylon’s Fall ve Anthem gibi yakın zamanlı servis oyunu örnekleri göz önüne alındığında, bunlar kadar büyük hezeyan yaşayan tek oyunculu yapımların olmadığı dikkat çekiyor. Hafızamızın yakın dönemlerinde istenilen başarıyı elde edemeyen hikâyeli oyunlar arasında Star Wars Outlaws, Banishers: Ghosts of New Eden gibi yapımlar bulunuyor.

Midia Research’ün raporuna göre şirketler trendleri kovalamaya çalışıyor ve bunun sonucu olarak “aşırı doygunlaşmış pazarlar” meydana geliyor. Örneğin, çok başarılı bir servis oyununun ardından buna yönelen devler yeni oyunlarını duyuruyor ve bu taraftaki rekabeti iyice alevlendiriyorlar. Ancak tek oyunculu yapımların aksine servis oyunları, çok daha rekabetçi bir pazar ve oyuncular genelde aynı anda birden fazla servis oyunu oynama eğilimi göstermiyor. Tek oyunculu yapımlar için ise bu konu çok daha farklı bir dinamiğe sahip.

Bu yılın başlarında sizlerle paylaştığımız gibi, servis oyunları saman alevi gibi yanıp sönse de kral hala tek oyunculu yapımlar. Siz de görüşlerinizi yorumlarda bizlerle ve diğer okurlarımızla paylaşabilirsiniz.

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.

Atarita'ya abone ol, videoları kaçırma!

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: