Assassin’s Creed Shadows’un en merak edilen yönlerinden birisi olan dövüş sistemi, Ubisoft tarafından detaylıca açıklandı. İki farklı ana karaktere sahip olan oyunda, iki farklı oyun tarzı oyuncuları bekliyor olacak. Ancak bu değişiklik sadece karakterler arasında değil, kullanılan silahlar ile de sağlanabilecek. Ubisoft, dövüş sisteminin derinlerine indiği bir makale yayımlayarak merak edilen konuya ışık tuttu.
Assassin’s Creed Shadows’un dövüş sistemi nasıl olacak?
Aslında temel kontroller bildiğimiz gibi; hafif, ağır ve yüklemeli saldırılarımız var. Ağır veya hafif saldırılara atanan tuşlara basılı tutarak “postür saldırıları” diye geçen saldırıları gerçekleştirebiliyoruz. Bunlar daha fazla hasar verdiği gibi düşmanın savunmasını kırabiliyor. Ağır saldırılar gibi hafif saldırılar da basılı tutarak yapılabiliyor ve ağır saldırılara göre daha hızlı gerçekleşiyorlar. Bunları normal veya ağır saldırılarla birleştirerek kombolar oluşturabileceğimiz de belirtiliyor. Ek olarak, doğru zamanda yapılan bir savuşturma veya kaçınma hareketinden sonra düşmanların kısa bir aralıkta zayıf hale gelebileceği ve bu boşluk içerisinde vurulan hasarın büyük ölçüde artacağı da ekleniyor.
- Kaçırmış Olabilirsiniz: Assassin’s Creed Shadows’un Türkçe Steam sayfası açılmıştı
Kaçınma, savuşturma ve saptırma mekanikleri
Assassin’s Creed Shadows’un dövüş sisteminde savunma tarafında da hem kaçınma, hem de savuşturma mekanikleri yer alıyor. Savuşturmayı doğru zamanda yaptığımızda ise “deflect (saptırma)” olarak sayılıyor ve düşmana hasar verebileceğimiz kısa bir boşluk elde ediyoruz. Kaçınma ve savuşturma mekanikleri her iki karakter için de farklı sonuçlar ve varyasyonlara sahip olsa da ortak bir benzerlikle kullanılabilecek. Ancak Yasuke, ayrıca özel bir bloklama mekaniğine sahip olacak. Blok vaziyetindeyken Yasuke, gelen kunai, ok gibi fırlatılabilirlerden korunabilecek. Yalnızca durdurulamayan (birçok oyunda geliş yönü kırmızıyla işaret edilen saldırılara benzetebilirsiniz) darbeler bloklanamayacak.
Yetenekler ve beceriler önceki üçlemeyle benzerlik gösteriyor
Assassin’s Creed Shadows dövüş sistemi içerisinde yetenekler ve becerilere de yer veriliyor. Eğer Origins, Odyssey ve Valhalla’dan birini oynadıysanız aktif yetenek sisteminin nasıl çalıştığını az çok biliyorsunuz diyebiliriz. Savaş sırasında ilgili tuşlarla gerçekleştirilebilen özel hareketler olan bu yetenekler, düşmana farklı etkiler uygulayacaklar. Seviye atladıkça elde edilen “Mastery Points” ile yeni yeteneklerin ve becerilerin kilidi açılabilecek. Ubisoft, buradaki ilerleme sistemi ile ilgili daha fazlasını ilerleyen dönemde paylaşacağını belirtiyor.
İki karakter olmasından ziyade, silahlar da oynanışı değiştirecek
Bildiğiniz gibi Assassin’s Creed Shadows’ta iki farklı ana karakter olacak; Naoe ve Yasuke. İkisinin de karakteristik olarak oyun tarzları farklılık gösterecek ancak bu farklılık, aynı zamanda silahları ile de sağlanabilecek. Her iki karakter de üzerinde iki silah taşıyacak ve dövüşler sırasında bunlar arasında aktif olarak geçiş yapılabilecek. Ancak Yasuke, silahlarını kombolar sırasında değiştirebilen tek karakter olacak. Naoe Katana, Kusarigama, Tanto & Gizli Bıçak gibi hızlı ve çeviklik isteyen silahlar kullanırken Yasuke, Uzun Katana, Naginata, Kanabo, Yumi Oku, Teppo Tüfeği gibi daha ağır darbeler indiren ancak hızdan yoksun silahlara sahip olacak.
Aynı zamanda Ubisoft, Yasuke’nin bazı samuray numaralarına sahip olacağını da belirtiyor. Yasuke’nin kombo başlatan açılış vuruşlarından birisi, kılıcı kınından çekerken yaptığı hızlı bir saldırı olacak. Bugünlerde samuray denildiğinde aklımıza gelen ilk dövüş manevrası olan bu hareket oyunda da yer alıyor.
Assassin’s Creed Shadows, 14 Şubat 2025 tarihinde PC, PlayStation 5 ve Xbox Series X|S için çıkacak.