Assassin’s Creed Shadows yavaşça ufukta görünüyor dedikçe ertelense de oyun hakkında yeni detaylar gelmeye devam ediyor. Ubisoft’un son yıllardaki en önemli projesi olacak yapım, ARPG üçlemesinden Odyssey’i geliştiren Ubisoft Quebec’in liderliğinde piyasaya sürülecek. Shadows da Mirage öncesi yayınlanan üç oyun gibi aksiyon RYO yapısını benimseyecek. Dün yayınlanan yeni videolar ve paylaşılan bilgilerle, yeni oyunda açık dünya keşiflerinin nasıl olacağına dair detaylar ortaya çıktı. Bildiğiniz gibi Ubisoft bir süredir oyunun gizlilik, dövüş sistemi ve parkur gibi yönlerini zaten paylaşıyordu.
Assassin’s Creed Shadows’ta açık dünya keşfi nasıl olacak?
Her şeyden önce yeni oyunda, Ubisoft öncekilerden dersini almış gibi görünüyor. Haritada ve kullanıcı arayüzünde daha az sembol ve yazının belirdiği dikkat çekiyor. Şirket yayınladığı blog gönderisinde de bu duruma vurgu yapıyor. Oyuncunun elinden semboller ve işaretçilerle çok fazla tutmak yerine, keşif hissini vurgulamak ve bunu ödüllendirmek istediklerini belirtiyorlar. Paylaşılan videoda dünya haritasının ne kadar sade olduğunu görebilirsiniz.
Senkronizasyon noktaları
Buna ek olarak serinin klasiği olan senkronizasyon noktalarında da değişiklikler göreceğiz. Önceki kararın bir meyvesi olarak artık buralara tırmandığımızda çevremizdeki her şeyi görmek yerine, sadece ilginç noktaları işaretleyebileceğiz. Etrafımızda 360 derece dönerek bu noktaları pusulamıza ekleyebileceğiz ancak önceki oyunlarda olduğu gibi çoğu şeyi göstermeyecek. Yani daha az yardımcı olmasıyla vurgulanan keşif sistemi burada da aynı anlayışı sürdürecek. Aşağıdaki videodan nasıl çalıştığını seyredebilirsiniz.
Gözlemleme mekaniği
Daha önce de gösterilen “gözlemleme” mekaniği Assassin’s Creed Shadows’ta önemli bir yere sahip olacak. Çevreyi gözlemleyerek düşmanların yerlerini öğrenebildiğimiz gibi onları işaretleyebilecek ve aynı zamanda hikâye boyunca önemli boss düşmanları ve karakterleri de bu şekilde inceleyebileceğiz.
Yol gösterme sistemi
Assassin’s Creed Shadows’ta Japonya’nın engebeli arazilerinde seyahat ederken görevlere ulaşmakta zorluk yaşayan oyuncular için yol gösteren bir sistem de olacak. Görevleri seçtiğimizde oyun bize bir şerit ile takip edebileceğimiz yolu önerecek. Tabii ki burada tercihin oyuncuda olduğunu ve kapatılabilecek bir seçenek olduğunu da belirtmek lazım.
Görev takibi
Serinin diğer oyunlarında da olduğu gibi Assassin’s Creed Shadows’ta da bir “Objective Board” olacak. Burada hedefleri takip edebilecek ve suikastlarımızı planlayabileceğiz. İlerledikçe hedeflerle ilgili bilgiler elde edip, daha fazla ayrıntıyı açtığımız bir ilerleyiş sistemi bulunacak.
Gözcüler gönderebileceğiz
Bir bölgedeki fırsatları ve hedefimiz hakkında daha fazlasını öğrenmek için dünya haritası üzerinden oraya gözcüler gönderebileceğiz. Gönderdiğimiz gözcülerin sayısına bağlı olarak daha büyük bir alan hakkında bilgi alabilecek ve her şeyi biraz daha kolay hale getirebileceğiz.
Kaçakçılık da yapabileceğiz
Varlıklı klanların malzemelerini sakladığı yüksek güvenlikli yerlerden kaynak kaçırarak kendi gizlenme yerimize gönderebileceğiz. Bu da tarafımızın güçlenmesini ve hayatımızın kolaylaşmasını sağlayacak. Buradan elde edilen kaynaklar ile kendi bölgemizi geliştirebileceğiz. Daha önce gösterilen şehir kurma mekaniklerine katkı sağlayacak bir özellik olacak.
Doğal ortamında hayvanları resmetme mekaniği
Hem Naoe hem de Yasuke ile Assassin’s Creed Shadows’un dünyasında rastladığımız hayvanları resmedebileceğiz. Bu da eğlenceli bir yan etkinik olarak geçiyor ve ismini Japonca’dan alıyor. “Sumi-e” oyun içinde keyifli bir mekanik olarak karşımıza çıkacak.
Assassin’s Creed Shadows, 20 Mart 2025’te PlayStation, Xbox ve PC platformlarında yayınlanacak. Bildiğiniz üzere daha önce şubat ayında çıkması bekleniyordu fakat Ubisoft oyunu biraz daha erteleme kararı almıştı. Peki sizler yeni özellikler hakkında neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda belirtmeyi unutmayın.