Geliştiricisi Mundfish’in ilk göz ağrısı olan Atomic Heart, yarın beğenimize sunulacak. Hogwarts Legacy ile birlikte 2023’ün ilk mahsullerinden olacak oyunun hakkında bildiğimiz her şeyi masaya yatırdık!
Her şey 2017’de, bir dakikalık bir duyuru fragmanıyla başladı.
Oyunun 1.7 milyondan fazla izlenen duyuru fragmanı, yüksek aksiyon dozajı ve geçtiği alternatif zaman dilimiyle büyük ilgi görmüştü. Bir Black Mirror bölümü – yapımcının tanımı böyle – tadındaki Atomic Heart, teknolojik devrimin çoktan hayat bulduğu bir Sovyet gerçekliğini konu alıyor. 1955’te geçen, robotların insanlara çeşitli işlerde yardım ettikleri güllük gülistanlık bu gerçeklik, P-3 kod adlı karakterimiz Nechaev’in haber alınamayan 3826 numaralı üretim tesisine gönderilmesiyle son bulmak üzere…
Tesise vardığımızda robotların kontrolden çıktığını, çeşitli yaratıkların etrafta fink attığını ve her tarafta
türlü tuzakların olduğunu görüyoruz. Maceramız boyunca tüm bu olayların sebebini bulmaya çalışacak;
bu yaşananlara geniş silah ve yetenek yelpazemizi cömertçe kullanarak bir son vermeye çabalayacağız.
Savaşlar nasıl olacak?
Oyun bize tabancasından tüfeğine, bazukasından çeşitli özgün silahlara kadar oldukça geniş bir silah yelpazesi sunacak. Görüntülerde vuruş hissiyatları gayet iyi gözüken yakın dövüş silahları da oynanışta bir o kadar öne çıkacak. Sağ elimizle silah tutarken sol elimizle Charles isimli ekipmanımızın
sayesinde çeşitli yetenekler kullanabilecek – tasarım ve yeteneklerin çeşidi Dishonored oynayanlara
yabancı gelmeyecektir – ve bu ikisiyle çeşitli kombinasyonlar türetebileceğiz. Örneğin düşman robotu
dondurup sopalayabilecek veya havaya kaldırıp tüm şarjörü üstüne boşaltabileceğiz. Oynanış
görüntülerinde görebildiğimiz bazı “takedown” animasyonları da mevcut. Lakin oyunun gizliliği ne kadar
destekleyeceğini veya ödüllendirip ödüllendirmeyeceğini bilmiyoruz.
Karakterimizin can ve güç çubukları, savaşlarda dikkat etmemiz gereken yegâne unsurlar olacak. Kullandığımız yetenekler güç çubuğumuzda azalmaya yol açacak. Yakın dövüş silahlarının uzun süreli kullanımı veya koşma gibi aktiviteler de karakterimizi yoracak.
Düşman çeşitliliğine gelirsek, Atomic Heart’ün en azından tip olarak çok sayıda farklı düşmana ev sahipliği yapacağını söyleyebiliriz. Cansız mankenler, robotlar, mutantlar ve çok daha fazlası… Her bir düşmanın güçlü ve zayıf noktaları olacak. Burada da devreye yukarıda bahsettiğimiz kombinasyonlar giriyor. Ayrıca doğru mermi tipini doğru düşman üzerinde kullanmak gibi kimi detaylar da savaşların gidişatını değiştirebilecek.
Bölüm sonu savaşları, oyuna dair yayımlanan hemen hemen her fragmanda kendisine yer buldu. Yozh ve Natasha gibi oyun içi görüntüleri paylaşılanlar olduğu gibi, yalnızca sinematik olarak karşımıza çıkanlar da oldu. Boss savaşlarının oldukça akıcı gözüken oynanışa ne ölçüde yedirildiği ve birbirlerini tekrar edip etmeyecekleri yine tam bilgi sahibi olmadığımız konular.
Odak noktamıza savaşları almış olsak da deneyenler Atomic Heart’ün bulmaca ve korku unsurları da içerdiğini söylüyor. Oyunun karanlık koridorlarda çakmak ve türevleriyle ilerleyeceğimiz sekansları varmış. “Test Sites” adlı kısımlar ise çeşitli bulmacaları çözeceğimiz ve dövüş becerilerimizi sınava tâbi tutacağımız alanlarmış. Başarılı olursak çeşitli yükseltmelerle ödüllendirilecekmişiz. Geliştirici ekibin iddiası, bulmacaların türün en deneyimli oyuncularının dâhi beğenisini kazanacağı yönünde.
Linear bir açık dünya (?) deneyimi
3826, içerisinde gizemli laboratuvarlar ve yeraltı tünelleri barındıracak ama sadece kapalı alanlardan da
oluşmayacak. Mundfish’in CEO’su Robert Bagratuni, 2018’de verdiği bir röportajda oyunun açık dünya
olarak tasarlandığını açıklamıştı. Kazakistan’ın dağlık bölgeleri boyunca uzanan tesis, 5 büyük bölüme ayrılıyor. Nitekim Bagratuni’nin haritanın tamamının keşfedilebilir olup olmayacağı sorusunu yanıtsız bırakması ve “bölgeler” fikri akıllara Metro Exodus’u, yani yarı açık bir dünya modelini getiriyor.
Oyunun linear yapısı da bu düşünceyi destekleyecek cinsten. Atomic Heart, son ana kadar linear olarak
ilerleyecek ve en sonda yapacağımız seçimlere göre bize iki farklı son sunacak. 3826’daki maceramızı
tamamlamak, oynama şeklimize göre en az 25 saatimizi alacak. Bunların haricinde oyun boyunca
karşılaştığımız karakterlerle diyaloglar kurabilecek ve onlara istediğimiz cevapları verebileceğiz. Eldivenimiz Charles da kâh görevler vererek kâh geçmişimize dair ayrıntıları aydınlatarak bize maceramız
boyunca eşlik edecek.
Oynanış görüntülerinden görebildiğimiz kadarıyla, bölgeler arası ulaşımı daha çok araba ve demiryolu
aracılığıyla sağlayacağız. Araba sürmek ve diğer çeşitli eylemlerin handikabı, alarm seviyesini artırarak
davetsiz misafirleri peşimize takmak olacak. Far Cry’lardaki radyo kuleleri gibi çeşitli aktiviteleri yerine
getirerek, yapay zekânın o bölgedeki etkinliğini azaltabileceğiz.
Ayrıca bundan birkaç hafta önce Atomic Heart’ün çok oyunculu oyun desteğine sahip olmayacağı
açıklandı. Stüdyonun asıl planının bu olmadığını, haritanın bir bölgesini sadece PvP’ye ayırmak
istediklerini yaptıkları önceki açıklamalardan biliyoruz.
Teknik detaylar ve Atomic Heart ön sipariş fiyatı
Yarın çıkacak Atomic Heart, PC ve konsol oyuncularıyla aynı gün buluşacak. Ocak 2021’de oyunun
resmi RTX ve DLSS desteğine sahip olacağı açıklanmıştı. Herhangi bir yükleme ekranına sahip olmayacağı, yani bir nevi “one shot” olacağı iddiası ise bizi oldukça meraklandırdı.
Oyun halihazırda ön siparişlere açılmış durumda ve fiyatıyla dudak uçuklatıyor. Atomic Heart’ün Standart
sürümü Steam’de 699, Microsoft Store’da 1150 ve PlayStation Store’da ise tamı tamına 1199 TL. PC ve
Xbox kullanıcılarının dikkatine: Game Pass sistemine çıktığı gün dahil olacak, haberiniz olsun. Herkese şimdiden iyi oyunlar dileriz!