Obsidian Entertainment’ın merakla beklenen yeni rol yapma oyunu ufukta görünmeye başladı. Dünya çapında ilk kez 18 Şubat 2025’te yayınlanacak oyuna dair daha önce birçok detay paylaşılmıştı ve bunların arasına yenileri eklendi. Hayranların Avowed’a dair merak ettiği konulardan bazıları daha gün ışığına kavuştu.
Obsidian’dan gelen açıklamaya göre Avowed, açık dünyalı bir oyun olmayacak, bunun yerine “bölge” sistemini kullanacak
Yakın zamanda Xbox Wire‘da yapılan bir röportajda, Obsidian geliştiricileri oyunun dünyası hakkında konuştu. Oyunun açık dünyalı olmayacağını, bunun yerine bölge sistemini benimsediklerini ve bunun tasarımsal bir karar olduğunu açıkladılar. Bu röportaja Obsidian’dan Berto Ritger, Carrie Patel ve Kate Dollarhyde katıldı.
Avowed geniş bir açık dünya yerine daha konsantre ve küçük bölgelere sahip olacak. Oyuncular bu bölgeler arasında geçiş yapabilecekler ve geliştirici ekibe göre bu durum oyunun temposunu daha kararlı ve yönetilebilir hale getirecek. Anlatı Direktörü Kate Dollarhyde, bu durumu şöyle açıklıyor:
“Açık dünya oyunlarında tempoyu yakalamak gerçekten zordur. Oyuncunun herhangi bir anda nerede olduğunu ve ne yaptığını asla bilemezsiniz. Bu yüzden sırayla gerçekleşen bu bölgelere sahip olmak, kritik yolda hangi içerikten geldiğinizi her zaman bildiğimiz anlamına geliyor. Belki hangi yan görevleri yaptığınızı bilemeyiz ama bu temel deneyimi yaşadığınızı her zaman biliyoruz.“
- İlginizi Çekebilir: Avowed Sistem Gereksinimleri
Ayrıca Bölge Direktörü Betro Ritger da tempoya vurgu yapacak oyunun neden büyük bir açık dünya yerine bölgelere sahip olacağını açıkladı: “Bence bu iyi bir tempo mekanizması. Sıradaki şeye geçmeden önce neler yaptığınızı kabaca biliyoruz. Bu bölgeler hala kendi içinde çok açık bir yapı, çoğu zaman istediğinizi yapabiliyorsunuz. Ancak her an her yerde olabileceğiniz bitişik bir alan değil.“
Genel olarak Obsidian’ın tempo konusundaki vurgusu, aslında oyunun daha doğrusal bir akışa sahip olacağını da gösteriyor. Zira ekip daha önce Fallout: New Vegas, The Outer Worlds gibi harika açık dünya oyunları yapmıştı. Şirketin Avowed’daki tutumu bize daha sürükleyici bir deneyim sunmak için alınan bir kararmış gibi göründü. Ayrıca şirket “aşırı derecede özgürlük sunacak” bir oyun geliştirdiklerini sıkça vurguluyor. Sizler de yorumlarınızı bizimle ve diğer okurlarımızla paylaşabilirsiniz!