Battle Shapers Bu Yaz Çıkıyor

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Roguelite soslu bir FPS olan Battle Shapers, bu yaz erken erişim olarak oyuncularla buluşacak. Çıkışından önce, oyun için yayımlanan demoyu deneme fırsatı bulduk.

Son bir görev için sahnedeyiz

Kanada merkezli geliştiricisi Metric Empire’ın ilk göz ağrısı olan Battle Shapers, oyuncuya hikaye namına pek bir şey sunmuyor. Biraz da oyunun türünden dolayı, senaryo bir “araç” olarak kullanılmış gibi. Ada isimli karakterimizle, şehrimizi ele geçiren robot sürülerine karşı amansız bir mücadeleye girişiyoruz. Oyunun bütün hikayesi, bu tek cümleyle özetlenebilir cinsten. Ama hikaye sığ olsa da esprili yönü dikkat çekmiyor değil ve bu konuda bir tebriği kesinlikle hak ediyor.

Demoda görülen, Battle Shapers’ın çıktığında 3 boss savaşına ev sahipliği yapacağı. Tabii, bu üçlünün ardından final niteliğinde son bir savaşın olması da yüksek ihtimal. Oyunun demo sürümü, bu boss savaşlarından Volt Colossus’u içeriyor. Ama boss savaşına değinmeden önce oynanışı konuşmakta fayda var.

Bölüm sonundaki Overlord’a giderken önünüze çıkan düşmanları haklıyor; yolda bulduğunuz silah ve geliştirmelerle Ada’yı iyice güçlendiriyorsunuz. Anlayacağınız, oyun klasik bir FPS formülüne sahip. Demodan görebildiğimiz kadarıyla, bölümler içerisinde eser miktarda platform ögesi de barındıracak.

Metric Empire, Battle Shapers’ın özellikle roguelite tarafı hakkında iddialı. Her oynayışımızda karakterimiz için kalıcı geliştirmeler edinebildiğimiz roguelite formülü, Battle Shapers’ta çok daha gelişmiş olacak. Geliştirici ekip, oyundaki Overlord’ların bizimle birlikte gelişeceğini ve mevcut şartlara adapte olacağını iddia ediyor. Bu da oyunun her oynayışımızda kolaylaşmaktan ziyade daha da zorlaşacağı anlamına geliyor.

Her şey iyi hoş ama…

Geliştirici ekip oyun hakkında oldukça iddialı. Nitekim; Battle Shapers, demo sürümüyle maalesef beklentilerimizi tam anlamıyla karşılayamadı. Öncelikle, oyunun türdeşlerinden daha hantal olduğunu söyleyebiliriz. Daha akıcı formüllerin revaçta olduğu günümüzde, ana oyunun çok daha akıcı olması gerektiğini düşünüyoruz. Aynı şekilde, en azından Volt Colossus bölümü için konuşacak olursak, bölüm tasarımını oldukça zayıf bulduk. Oyunun geçtiği mekanlar birbirine benzediği gibi, bir yerden sonra nereye gideceğinizi de tam olarak kestiremiyorsunuz. Son olarak demonun en büyük eksiği, maalesef boss savaşının ta kendisiydi… Sadece üç boss’un olacağı bir oyunda, savaşlar bu kadar kolay ve keyifsiz olmamalı. Tabii bu durum, geliştirici ekibin “oyunun her oynayışımızda zorlaşacağına” dair iddiası gerçekleşirse ortadan kalkacaktır.

Önümüzdeki günlerde çıkacak olan Battle Shapers, demosuyla bizi pek mutlu etmedi. Meraklısı, oyun anlamında kurak geçecek yaz günlerinde bir şans verebilir. Onun dışında hakkında şu an için ciddi şüphelerimiz var.

Ahmet Kaan Mandalı
Ahmet Kaan Mandalı
Koyu Fenerli müşkülpesent yazar kişisi.

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: