Blizzard’da Çarşı Karıştı: Bu Şirkete Neler Oluyor?

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Oyun sektörünün devlerinden iç açıcı haberler almadığımız yeni bir günden daha herkese selamlar. Ubisoft Paris’te başlayan yangın, Blizzard’ın Çin’deki faaliyetlerini sonlandırması derken birçok kötü haber gelmeye başladı. Son olarak da şirket, World of Warcraft Classic’in baş mühendisini, kendilerini protesto ettiği için kovdu.

Dikkat, dikkat! Oyun endüstrisi karışıyor…

Muhtemelen son haftalardaki Blizzard haberlerini duymuşsunuzdur. Şirket, Çin’deki faaliyetlerini NetEase ile yaşanan bir anlaşmazlık sonucu durduruyor. Hatta iş çığırından öyle bir çıkmış ki, NetEase binasının önündeki World of Warcraft evreninden bir silahın heykelini yıktıkları bir video dahi internete düştü. Normalde profesyonel şirketlerden bu tarz hamleler görmek zor fakat işler Çin tarafında iyice kızışmışa benziyor. Blizzard oyunlarının Asya’da bittiğini söyleyebiliriz.

Blizzard tarafından işine son verilen Brian Birmingham'ın fotoğrafı.
Blizzard'da Çarşı Karıştı: Bu Şirkete Neler Oluyor?

Bu haberlerin üstüne şimdi de bir şirket içi karmaşa söz konusu. World of Warcraft Classic’in başındaki isimlerden Brian Birmingham şirketten kovuldu. Sebebi ise şirket içindeki “çalışan değerlendirme sistemini” protesto ediyor olması. Bloomberg’in hazırladığı bir rapora göre WoW Classic’in baş mühendisi olan Brian Birmingham, Blizzard’ın 2021’de uygulamaya koyduğu bir sistemi protesto etti. Türkçe çevirisi “yığın sıralaması” olarak geçen sistem, yöneticileri çan eğrisine uyması için her ay çalışanlarının %5 kadarını “düşük verimli” olarak değerlendirmeye zorluyormuş.

Birmingham, Blizzard’a ulaşarak hayal kırıklığını paylaşmış

Birmingham bu sistemin çalışanlar arasında bir rekabet oluşturarak, insanların birbirini sabote etmesine sebep olduğunu öne sürmüş. Dolayısıyla çalışma ortamındaki güvenin ve yaratıcılığın da kaybolduğuna inandığını belirtmiş. Personel İşleri’ne gönderdiği bir e-posta ile hayal kırıklığını ifade eden Birmingham’a şirketten ılımlı bir yanıt gelmemiş. Şirket bu sistemin herkesi gelişmeye iteceğini söylemiş. Ancak kendisi, düşük performans gösterdiği rapor edilen çalışanların sıkıştırılacağını düşünüyor.

Birmingham, gönderdiği e-posta’da eğer bu sistem kullanılmaya devam ederse, “çalışmak istediği bir Blizzard’ın artık söz konusu olmayacağını” belirtmiş. Şirkete e-posta göndermeden önce kendisi de büyük bir çalışan grubuna istifa etmeyi düşündüğünü söylemiş.

Blizzard da onu işten kovmuş

Bir İnsan Kaynakları Temsilcisi ona ulaşarak istifasını teyit etmeye çalıştığında da bu politika yürürlükte kaldığı sürece çalışmayacağını belirtmiş. Sonrasında o e-posta vesilesiyle işine son verilmiş.

Yığın sıralaması” adı verilen bu sistem ilk kez 1980’lerde General Electric tarafından kullanılmaya başlamış. Ancak hangi şirkette faaliyete geçirilirse geçirilsin, eleştiriler nedeniyle çok uzun ömürlü olamamış. İlk kez 2012 yılında bu sistemi çalışma ortamına getirmeye çalışan Microsoft da 2013’te kullanmayı bırakmış. Yani aslında tarihe karıştığını söyleyebileceğimiz bu sistemin neden hala Blizzard’da kullanıldığı ise büyük bir soru işareti.

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: