Firewalk Studios’tan bir geliştirici, anonim olarak Concord’un üretim ve geliştirilme süreçleri hakkında yeni iddialar ortaya attı. Sony’nin bu yılki en büyük başarısızlığı olarak nitelendirebileceğimiz birinci parti servis oyunu, çok kısa ömürlü oldu ve iddia edilen prodüksiyon bütçesinin yanında neredeyse hiç satmadı. Duyurusuyla oyuncuların tepkisini toplayan yapım, çıkınca da hiç ilgi görmedi. Şimdi ise oyunun bütçesi ve PlayStation markası içerisindeki önemi hakkında yeni iddialar ortaya atıldı.
Concord “PlayStation’un geleceği” olarak düşünülmüş
Firewalk Studios geliştiricisinin iddia ettiği üzere Concord, PlayStation’un geleceği olarak düşünülmüş. Yakın zamanda Helldivers 2’nin de başarısıyla odağı iyice servis oyunu tarafına kaydıran Sony’nin bu oyundan yana beklentileri büyüktü. Aynı zamanda oyun için dudak uçuklatan paraların harcandığı söyleniyor.
Concord 400 milyon dolara mâl olmuş
Oyunun geliştiricilerinden birisiyle görüştüğünü söyleyen Colin Moriarty‘ye göre Concord, Sony için düşündüğümüzden çok daha büyük bir hezeyan oldu. Moriarty, şirket içinde oyunda bir Star Wars potansiyeli görüldüğünü ve “PlayStation’un geleceği” olarak düşünüldüğünü paylaştı. Ayrıca bu oyunun yapımı, Sony’ye 400 milyon dolara mâl olmuş.
PlayStation’un birinci parti oyunları olan God of War Ragnarök, The Last of Us Part II gibi oyunlar için 200 milyon dolar bütçe ayrılmıştı. Aynı zamanda satış rekorları kıran ve etkileri turizme kadar uzanan Ghost of Tsushima, 60 milyon dolar bütçe ile geliştirilmişti. Böyle düşünüldüğünde Concord için iddia edilen 400 milyon dolarlık bütçe, biraz gerçek dışı görünebiliyor. Bu nedenle bunların birer söylenti/iddia olduğunu hatırlatıp temkinli yaklaşmak gerektiğini belirtelim.
İki hafta süren kâbus
Concord çıktıktan sonra ikinci haftasını tamamlayamadan sunucuları kapatıldı ve tüm dijital mağazalardan silindi. Bu, bir servis oyununun başına gelebilecek en kötü olaylardan birisi. Zira daha önce de başarısız olan servis oyunları görülmüştü (bkz: Anthem, Suicide Squad: Kill The Justice League, Babylon’s Fall) fakat hiçbiri bu kadar kısa süre içinde ortadan kaybolmamıştı. Steam’de eş zamanlı 1.000 oyuncuyu göremeyen Concord’un fişi ise çabuk çekildi.
Concord’u biz de incelemiştik ve hayal kırıklığımızı sizlerle paylaşmıştık. Bizden 100 üzerinden 50 puan alan oyun, yaratıcılıktan yoksun yapısıyla rakiplerinin iyi yaptığı her şeyde sekteye uğrayıp, F2P (oynaması ücretsiz) dominant bir pazarda 40$ fiyat etiketiyle satışa çıkmıştı. Bu durum oyuncular genelinde de olumsuz tepkileri üzerine topladı.
Oyun listelerden kaldırılsa da bir gün oynaması ücretsiz olarak geri dönüp dönmeyeceği bilinmiyor. Ancak geliştirici Firewalk Studios tarafında umutların azaldığını söyleyebiliriz.
Peki siz Concord’un 400 milyon dolar bütçe ile 8 yılda geliştirilip yalnızca iki hafta raflarda kalabilmesini nasıl yorumluyorsunuz? Görüşlerinizi bizlerle ve diğer okurlarımızla hemen alt bölümde paylaşabilirsiniz.