Xbox tarafı hakkında konuşmaktan hiç çekinmeyen eski Sony yöneticisi Shawn Layden, şirketin son yıllarda vurguladığı yeni stratejisi hakkında bazı yorumlar yaptı. Takvimler 2019 yılını gösterene kadar Sony başkanlığı yapan isim, endüstride bu tür konular hakkında doğrudan konuşmayı tercih etmesiyle tanınıyor. Layden’a göre son yıllarda çoklu platform stratejisini benimseyerek kollarını her yana uzatmaya çalışan Xbox, SEGA örneğinin peşinden giderek başarılı olabilir.
Eski Sony başkanı Xbox’un yeni stratejisiyle başarıyı yakalayabileceğini düşünüyor
Konsol savaşlarında yıllardır geriden gelen ve mevcut jenerasyonda ağır bir yenilgi alan Xbox, stratejisini değiştirerek oyuncuların her yerden oynayabilmesi üzerinden ilerliyor. Bu özellikle son birkaç yılda kendisini daha belirgin şekilde göstermeye başladı. Hatta yakın zamanda şu ana kadar Xbox ve PC platformlarına özel olarak yayınlanan Forza Horizon serisinin dahi son oyunuyla PlayStation 5’e geleceği açıklandı. Özel oyunlardan sıyrılarak yoluna devam eden Xbox’un bu stratejisinin geçmişte büyük bir örneği de bulunuyor.
Layden da KIWI TALKZ’a verdiği röportajda bu örneğe parmak bastı. “Çoklu platform, özellikle geliştirme maliyetinin bu kadar dramatik bir şekilde arttığı oyun dünyasında bir stratejidir. Peki bu onların markasına ne yapıyor? FOMO (bir ürünü kaçırma korkusu) yaratmayı zorlaştırıyor. Bunu -FOMO’yu- herkesi platformunuza getirerek yapmaya çalışır, ‘burada değilseniz kaçırırsınız’ dersiniz. Ancak tüm platformlarda mevcutsa bu da kullanamayacağınız pazarlama taktiklerinden biri.” (VGC)
Layden burada konsolların cazibesini artırmak için oyunların kullanımı konusunun artık Xbox için daha zor olduğunu vurguluyor. Zira yıllardır PlayStation konsolları özel oyunlarıyla kullanıcılara bir konsol sahibi olmanın bazı ayrıcalıkları olduğunu hissettirmişti. Xbox’ın oyunları artık tüm platformlarda boy göstereceğinden, oyuncuların bir Xbox konsolu almak için yeteri kadar sebebi olmayacağının altı çiziliyor. Xbox CEO’su Phil Spencer ise konsol tarafındaki bu rekabetin “donanım gücü ve konsol yapabilecekleri” üzerinde yaşanması gerektiğini belirtmişti. Buradan da Microsoft’un donanım konusundaki anlayışında çizdiği çizgiler görülebiliyor.
Tarihte başarılı bir SEGA örneği mevcut
Layden “Bunu daha önce de gördük. SEGA Dreamcast oyunlarını PlayStation 2’ye getirdiğinde ben de işin içerisindeydim. Zamanla SEGA sadece yazılım üreten bir şirket haline geldi ve bu anlamda büyük bir dönüşüm geçirdi” diye ekledi. “Yani bunun tarihsel bir örneği var.“
Xbox’ın ilerleyen dönemde sadece yazılım üreten bir şirket olma hedefi şimdilik yok gibi görünse de geçmişteki SEGA örneği gibi oyunlarıyla başarı yakalayabileceği düşünülüyor. SEGA son konsolu olan Dreamcast’i 1998’de yayınlamış ve 2001’de üretimini durdurmuştu. Daha sonra şirket oyunlara yönelerek farklı platformlarda yayınlayıp çeşitli başarılar elde etmişti.