Warhorse Studios tarafından geliştirilen Kingdom Come: Deliverance II, şubat ayının ve 2025’in en çok sevilen oyunlarından birisi haline geldi. Eleştirmenlerden aldığı yüksek puanlar ve daha sonra oyuncu yorumlarının ortalamasıyla oldukça olumlu şekilde çıkan oyun, başarısını sürdürmeye devam ediyor. Embracer Group bünyesinde bir stüdyo olan Warhorse’un yeni oyunu 2 milyon kopya satmaya adım adım yaklaşırken, şirketten de bu yönde ilk açıklamalar geldi.
- Bizden Okuyun: “Kingdom Come: Deliverance II” İncelememiz
Embracer’a göre bu başarı, Kingdom Come: Deliverance II gibi harika oyunlar yapılması gerektiği yönünde bir hatırlatıcı
Embracer Group’un Kurucu Ortağı ve CEO’su Lars Wingeforst, oyun hakkında şu ifadeleri kullandı: “Kingdom Come: Deliverance II’nin başarısı bizim için pazara harika ürünler getirmek konusunda bir hatırlatıcı oldu. Yeterince kaynağa sahip olan yüksek kaliteli stüdyolar vizyonlarını hayata geçirebilirler. Uygun ekipleriniz olduğunda bu güven oyuncuları, yatırımcıları ve çalışanları aynı şekilde ödüllendirir. Gelecekte de ana faaliyet alanlarımızda sektör liderleri arasında yer alacağımıza inanıyorum.” (VGC)
Embracer Group’un son birkaç yıldır ismi pek iyi haberlerle gündeme gelmiyor. Şirket bünyesinde kapatılan stüdyolar, iptal edilen oyunlar, işten çıkarmalar gibi konularda gördüğümüz isim doğrudan bu şirket olmuştu. Ancak Kingdom Come: Deliverance II’nin başarısı bu noktada bazı şeyleri değiştirebilir.
Oyunun geliştiricisi Warhorse Studios, 2011 yılında Daniel Vávra tarafından kurulmuş ve 2018 yılında ilk oyunları olan Kingdom Come: Deliverance ile oyuncuların karşısına çıkmışlardı. Kickstarter destekli bağımsız bir proje olan oyun iyi bir başarı yakalamış ve oldukça kazançlı bir hâle gelmişti. Son verilere göre bugüne kadar 6 milyon kopya sattığı biliniyor. Bu başarının ardından Warhorse Studios, 2019 yılında Koch Media (2022’de adı PLAION olarak değişti) tarafından satın alınmıştı. Bu da onu doğrudan Embracer Group bünyesindeki stüdyolardan birisi yapmıştı. Haliyle bu durum, bazı endişeleri beraberinde getirmişti.
Geçen yıl yaptığımız röportajda Warhorse Studios’un Embracer bünyesinde yaşanan krizden ve işten çıkarmalardan etkilenmediğini, hatta stüdyonun çalışan döngüsü anlamında istikrarlı bir tablo çizdiğini öğrenmiştik. Doğru imkânı bulan stüdyo, bu ay yeni oyunlarıyla endüstriye önemli dersler vermeyi de başardı.
Kingdom Come: Deliverance II yakın zamanda 250 bin eş zamanlı oyuncu barajını geçmeyi başararak Steam’in en çok oynanan oyunları arasına girmişti. İlk günden 1 milyon kopya satan oyun, geliştirme maliyetlerini çıkarmış ve kâr etmeye başlamıştı. Oyuncular nezdinde de sevilen oyunun Steam’deki oyuncu yorumu ortalamaları an itibarıyla %91 olumlu şekilde belirlendi. Bu da 27 binden fazla yorum alan bir oyun için oldukça iyi bir oran diyebiliriz.
Eğer Kingdom Come: Deliverance II oynamaya devam ediyorsanız, aşağıdaki rehberlerimiz çok işinize yarayabilir: