Larian Studios, geçen yıla adını Baldur’s Gate 3 ile altın harflerle yazdırmıştı. Harika Divinity: Original Sin oyunlarından sonra onları RPG krallığının tahtına oturtan oyun, Baldur’s Gate 3 olmuştu. Saygın ve güvenilir bir stüdyo olan Larian’ın CEO’su Swen Vincke, şimdi de Baldur’s Gate öncesi dönemine ışık tuttu.
Larian CEO’sundan ümitlendiren ve sürece ışık tutan açıklamalar
Divinity oyunları her ne kadar müthiş yapımlar olsalar ve RPG hayranlarının gönlünde yer etmeyi başarsalar da Baldur’s Gate gibi bir marka olmadığı için pek göz önüne çıkmadılar. Ancak Larian, Dungeons & Dragons evrenini kendi yorumuyla süsleyip harika bir Baldur’s Gate 3’e dönüştürünce, nihayet stüdyonun önündeki görünmez duvar da yıkılmış oldu. Swen Vincke, yerleşik bir fikri mülk üzerinde çalışmanın Larian’ın birkaç farklı alanda işine yarayacağını düşünerek bu adımı attı ve ortaya unutulmaz bir oyun çıktı.
Vincke, bir AAA projenin üzerinde çalışmanın Larian için yeni kapıları aralayacağını düşündüğünü söyledi. Tabii ki bunun, Larian Studios’un yapısına uygun bir oyun olması da gerekiyordu; yani bir RPG. Seçenekleri sayarken Larian CEO’su şu ifadeleri kullandı:
“Ultima olurdu, Fallout olurdu, Baldur’s Gate olurdu. Seçim yapılabilecek çok fazla şey yoktu.“
Tabii ki Larian’ın bu projeler arasında ilk düşündüğü Baldur’s Gate olmuş. Çünkü stüdyonun ilk geliştirmeye başladığı “The Lady, The Mage and The Knight” (iptal edildi) oyun, aslında büyük oranda ilk Baldur’s Gate ile benzerlik gösteriyormuş. Hatta, bu oyunun geliştirildiği dönemde (90’ların sonları) iletişim imkanları bu kadar geniş olmadığı için iki stüdyonun görüşebilmesi için bir hayran seferber olmuş. Ancak görüşmeler, Larian’ın yayıncısının BioWare’in şirketin ticari sırlarını öğrenebileceği endişesiyle kesilmiş. Swen Vincke, bu durumu şöyle anlatıyor:
“Bu adamlarla konuşmam gerekirdi ama bu müdahale nedeniyle ilişki bozuldu. Gerçekten yazık oldu.“
Larian, Baldur’s Gate’in lisansını neredeyse alamıyormuş
Vincke aynı zamanda şirketin Baldur’s Gate’in lisans haklarını neredeyse kaybedecek duruma geldiğinden de bahsetti. Divinity: Original Sin 2’nin geliştirme sürecinin sonuna gelirken, o tarafa da bir tasarım dosyası hazırlamaları gerekiyormuş. Ancak Vincke’nin tabiriyle, “gerçekten çok kötü” bir tasarım dosyası hazırlayıp göndermişler.
“Wizards (of the Coast) bize ‘bu gerçekten berbat‘ tabirinin kurumsal eşdeğeri ile dosyayı geri gönderdi. Biz de şöyle dedik: ‘Biliyoruz, ama bir oyun yayınlıyoruz. Bunu şimdi yapmamızı istemeyin. Bize bir uzatma verin‘. Neyse ki anladılar ve bir şansımız daha oldu.”
Kısacası Wizards of the Coast, Larian’a ikinci bir şans vermeseydi belki bugün bir Fallout oyunu geliştirebilirlerdi. Tabii ki çıkmadık candan umut kesilmez. Hazır Baldur’s Gate 3 sonrasında şirket farklı şeylere odaklanacağını açıklamışken, hiç kesilmez. Şirket, yakın zamanda işleri büyütmek adına Varşova’da bir ofis açtığını da duyurmuştu. Belli mi olur?
Sizce de Larian Studios’un imzasıyla izometrik bir sıra tabanlı Fallout RPG’si oynamak harika olmaz mıydı? Görüşlerinizi yorumlarda bizlerle ve diğer okurlarımızla paylaşmayı unutmayın.