Orta çağ temasına sahip Manor Lords adlı oyunu daha önce mutlaka duymuşsunuzdur. Bir süre medyada kendisinden uzunca bahsettiren bir oyun oldu ancak bazı detaylarının yeterince konuşulmadığını fark ettik. Şehir kurma ve strateji türündeki bir oyun olacak ve şimdiden çokça beğenilip övgüler almaya başlayan oyuna dair bildiğimiz her şeyi sizlerle paylaşıyoruz. Manor Lords çıkış tarihi ne zaman? Nasıl bir oyun olacak? Bütün bu soruların yanıtını araştırdık. Öyleyse buyursunlar!
Manor Lords nasıl bir oyun olacak? Tüm detaylarıyla anlatıyoruz…
Slavic Magic tarafından geliştirilen ve yayıncılığını da Hooded Horse’un yaptığı oyun, şehir kurma ve strateji türünde karşımıza çıkacak. Yerleştirdiğimiz binalar ile haritadaki kaynakları topladığımız, üretim binalarıyla bu kaynakları değerlendirdiğimiz birçok şehir kurma oyunuyla aynı temel yapıyı paylaşıyor. Ancak Manor Lords’u öne çıkaran en önemli şey bunları kendisine has şekilde ve güzel olarak yapması.
Şehir kurma özelliklerinin dışında içerisinde büyük savaşları destekleyen stratejik bir yön de barındırıyor. Age of Empires serisinin bayrağı taşıdığı bu türü şahsına münhasır bir yaklaşım ile ele alan Manor Lords’da savaş kısmı ya yine biraz daha özel olacak. Girdiği her kulvarda kendisine has dokunuşlarla öne çıkan yapımın ayrıntı seviyesi oldukça yüksek.
Belirli bir tarihte geçmiyor ancak 11-15.yy mimarisinden esinlenilmiş
Orta çağ temasını benimseyecek oyunda aynı zamanda tarihi isabetlilik çabası da dikkatimizi çekiyor. Senaryonun ya da oyunun kurulduğu dünyanın geçtiği net bir tarih olmasa da geliştiricinin SSS sayfasında da belirttiği üzere 11-15.yy aralığındaki mimariden ve orta çağ temasından esinlenilmiş.
Haritası bölgelere bölünmüş durumda ve hakimiyet şart
Manor Lords’un haritası bölgelere bölünmüş olarak başlayacak ve her bölgenin kendisine has kaynakları olacak. Yani başladığımız yerde ihtiyacımız olan her şeyi bulamayarak keşfetmeye ve sınırlarımızı büyütmeye odaklanacağız. Yeni kaynaklar için bölgelerde hak talep edecek, gerekirse de diğer krallıklar ile savaşa gireceğiz. Oyunun bu yapısı daha çok savaşlara bir sebep sağlamak ve oyuncuyu keşfetmeye motive etmek üzerine tasarlanmış gibi görünüyor.
Kaynak toplama, kullanımı ve içerisine yedirdiği ekstra özellikler
Birçok şehir kurma, koloni yönetme oyununda olduğu gibi halkımızın refahı için kaynakların yerlerini tespit edip onları elde etmek için etraflarına bir takım binalar yerleştireceğiz. Bu sayede gıda, hammadde gibi başlangıç aşamasında temel nesnelere sahip olabileceğiz. Üretim binaları ile de elde ettiğimiz kaynak ve hammaddeleri işleyerek daha değerli ve işlevsel hale getirebileceğiz. Bunlar bir çok şehir kurma oyununda gördüğümüz türden şeyler. Ancak işin içerisindeki bazı detaylar olayı daha lezzetli hale getiriyor.
Manor Lords oyununda hammaddeden işleyip değer kattığımız nesneleri krallığımızın ekonomisini güçlendirmek adına satabileceğiz. Düzenli olarak dış ülkelerden gelen kervanlar, yerleştirdiğimiz market binasına uğrayacak ve bizim seçtiğimiz nesneler oralara sürekli olarak satılacak. Hem de bu tarafta dinamik bir ekonomi söz konusu olacak. Yani sürekli aynı şeyi satarak yüksek gelir elde edemeyeceğiz. Ekonomik eğilimler, oyundaki kaynak arayışımızı ve üretim çeşitliliğimizi artırmamız için bizi motive edecek. Bu tarafın harika düşünüldüğünü ve şehir kurma oyunlarının ileri aşamalarda rutine dönüşmesini engelleyebileceğini söyleyelim. Bu, bizce Manor Lords’u özel yapan ilk içerikti. Dahası da var.
Teknoloji ağacı var ama ismi farklı
Geliştirici Slavic Magic oyundaki teknoloji ağacını “Gelişim Ağacı” olarak kullanmayı tercih ediyor. Bu söz konusu ağaçta ilerleyiş ise normal oyunlardan farklı gelişiyor. Normalde diğer oyunlarda teknoloji ağacında ilerledikçe yeni kilitler açarız fakat Manor Lords’ta bölgelerde yer alan binaları geliştirdikçe gelişim puanları kazanacağız. Kazandığımız bu puanlar ile de ağaç üzerinden yeni özelliklerin kilidini açacağız.
Buradaki seçim de muhtemelen kaynak yönetimi konusunu ciddileştirmek için yapılmış. Nihayetinde binaları kaynaklarla geliştirecek ve bu sayede gelişim puanları almaya çalışacağız. Ancak kaynaklarımız yeterli değilse yeni bölgeler keşfedip yeni kaynaklara erişmemiz gerekecek. İşin ucu ise kaçınılmaz olarak savaşa dayanacak gibi görünüyor.
Savaşlar gerçek zamanlı olacak ve taktikler ile gelişme seviyesi aynı öneme sahip
Manor Lords’ta askerlerimizi geliştirebiliyoruz ve bunu yapmak için de kaynaklara sahip olmamız gerekiyor. Şimdilik yayınlanan oynanış görüntülerinde üç kademeye kadar geliştirilebildiği görülse de bu da ileride değişme ihtimali olan bir konu. Zira daha önce geliştirici sadece paralı askerlerden oluşan bir asker alma sistemi geliştirse de topluluğun geri bildirimleri neticesinde değiştirerek köylülerden asker oluşturduğumuz ve eğittiğimiz yeni sistemi duyurmuştu. Burada da yine geliştiricinin yeniliklere açık olduğunu ve oyun çıkana kadar söz konusu her şeyin ufak da olsa değişebileceğinin altını çizelim.
Topraklarda hak iddia etme gibi yenilikçi mekanikler var
Harita bölgelere ayrılacak demiştik ya… İşte krallıklar bu bölgelerin üzerinde hak talep edebilecekler. Ancak bunu yapmak için oyunun kendisine has arayüzü ve mekaniklerini kullanmamız gerekecek. Örneğin Kilise’nin vergilerini artırarak elde ettiğimiz nüfus ile kralımız bazı özellikler kazanacak. Bölgeler üzerinde hak iddia etme ekranına geldiğimizde ise kazandığımız bu özellikleri kullanarak bir bildirge dolduracağız.
Eğer kralımızın becerileri yeterince iyiyse, ordusu güçlü, halkı da arkasındaysa topraklarda hak talep ederken zorluk yaşamayacağız gibi görünüyor. Bu şekilde bildirge doldurarak yayımlama olayı ise işin gerçekçiliğini de fazlasıyla artıracak gibi görünüyor.
Şimdi bombayı patlatıyoruz: Oyun tek kişi tarafından geliştiriliyor
Evet, Manor Lords geniş kapsamına rağmen yalnızca tek geliştirici tarafından üretilen bir oyun olma özelliğine sahip. Slavic Magic tarafından geliştirilen oyunda, geliştiricinin kendisinin de belirttiği gibi stüdyonun kalıcı tek çalışanı kendisi fakat dışarıdan da yardım alınmış durumda.
Unreal Engine 4 ile geliştirilen oyun gerek oyun motorunun mağazasından, gerekse dışarıdan freelancer çalışanlar ile birlikte çalışarak destekleniyor. Bunun dışında tüm kısımlar ise Slavic Magic tarafından hallediliyor. Açıkçası Spacebourne 2 ve Manor Lords gibi tek kişi tarafından geliştirilen oyunları görünce bu insanlara saygımız fazlasıyla artıyor. Büyük stüdyolarda geliştirilen devasa bütçeli oyunlara tek başına rakip olmak güç olsa gerek.
Manor Lords ne zaman çıkacak?
Manor Lords çıkış tarihi, 26 Nisan 2024 olarak duyuruldu.. Aynı zamanda ilk günden Xbox Game Pass kütüphanesinde yerini alacak. Oyuncular PC, Xbox Series X|S ve Xbox One platformları üzerinden oyunu oynayabilecekler.
Ancak araştırmalarımız sonucu erken erişim süreci boyunca eklenecek içeriklerin yoğunluğunu gördük ve sürecin uzun sürebileceğini söyleyebiliriz. Şu anda oyunun alfa sürümünün testleri yapılmakta. Dilerseniz geliştiricinin Discord sunucusu üzerinden testlere katılmak için talep gönderebilirsiniz. Ancak bu beta süreci gibi olmadığından katılmanız durumunda bazı sorumluluklara sahip olacağınızı da baştan belirtelim. Geliştirme sürecinin doğrudan bir parçası olacaksınız.
Oyuna dair araştırdığımız tüm detaylar bu şekildeydi. Eğer içeriğimizi faydalı bulduysanız bizi takip etmeye devam edin. Sevgi ve oyun ile kalın!