Oyun sektörü son yıllarda öyle büyüdü ki, şirketlerin düşünmeden yaptıkları tek bir davranış bile onlara büyük bedeller ödetecek hale geldi. Sektörün dinamizmi, artık yanlış kararları affedecek seviyelerde değil. Bunun en yakın örneğini CD Projekt’in Cyberpunk 2077 lansmanında gördük. Şimdi ise Naughty Dog, adeta sektördeki diğer geliştiricilere ders olacak nitelikte açıklamalarda bulundu. “Keşke!” dedikleri konuların altını çizen şirket, politikalarında değişikliğe gittiğini de açıkladı.
Naughty Dog oyunlarını çok erken duyurduğu için pişman
Sony’nin 1. parti stüdyolarından Naughty Dog, daha önce çalışma şartlarındaki olumsuzluklarla gündeme gelmişti. Ortaya çıkan söylentilerden sonra Neil Druckmann, geçmiş oyunları çok erken duyurdukları için şirkette bir “iş-yaşam dengesi” kuramadıklarını belirtti.
Dönüp bakacak olursak, şirketin gerçekten de oyunlarını oldukça erken duyurduğunu söyleyebiliriz. Örneğin Uncharted 4, Kasım 2013’te duyuruldu ve Mayıs 2016’da piyasaya sürüldü. The Last Of Us Part II ise Aralık 2016’da duyuruldu ve iki ertelemenin ardından Haziran 2020’de piyasaya sürüldü. Her oyunu 3-4 yıl öncesinden duyuran Naughty Dog, dışarıdan gelen baskıyı üretim bandına yansıtmak istemese de, o ince dengeyi tutturamadığı zamanların olduğunu kabul ediyor.
ComicBook ile yapılan bir röportajda Druckmann “Haklısınız, Uncharted 4 ve The Last of Us 2’yi çok önceden duyurmuştuk ve bu bazen, stüdyoda yaşadığımız iş-yaşam dengesi sorunlarına sebep oldu” dedi. Üretime nasıl yaklaştıkları konusunda daha bilinçli olduklarını söyleyen Druckmann, önümüzdeki dönemde duyuruların biraz daha erteleneceğinin ve çok erken yapılmayacağının işaretlerini verdi.
Buna ek olarak stüdyonun an itibarıyla çok oyunculu The Last of Us oyunu ve “hakkında hiçbir şey paylaşamayacağı başka bir proje” üzerinde çalıştıklarını da söyledi. Stüdyonun geçmişinde aynı anda birden fazla oyun geliştirmek olmasa da TLOU Part 2’nin başarısının ardından stüdyonun kapasitesinin bunu yapabilecek kadar yükseldiği bilgisi de röportajda paylaşıldı. Bildiğiniz gibi bu yıl Elden Ring rekoru kırana kadar, gelmiş geçmiş en çok ödül alan oyun The Last of Us Part II’den başkası değildi.
Aynı zamanda serinin geleceği hakkında da çeşitli açıklamalar geçtiğimiz günlerde gelmişti. Druckmann, daha anlatılacak çok The Last of Us hikayesi olduğunu söylüyor. Sevilen seri konsollardan bilgisayarlara ve hatta televizyonlara kadar taşınmış durumda.