Oyun Geliştirme Süreçlerinde Yapay Zeka Kullanımı %62’ye Dayanmış!

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Günümüzde gelişen ve büyümeye devam eden yapay zeka araçları sayesinde oyun geliştirme süreçleri de hız kazanmış durumda. Oyun motoru geliştiricisi Unity raporuna göre stüdyoların %62’si bu teknolojiden yararlanmaya başlamış bile.

Yapay zeka insanlıktan önce stüdyoları ele geçiriyor (!)

Oyun motoru üreticisi Unity tarafından hazırlanan bir rapora göre, stüdyoların %62’si yapay zeka sistemlerini kullanarak oyun geliştirme süreçlerine hız katmaya çalışıyor. Paylaşılan rapordaki ankete göre stüdyoların %71’i oyun geliştirme süreçlerinde kısaltma yapmak adına yapay zeka teknolojilerini kullanmaya başlamış. Genellikle teslimat ve operasyonlardaki süreçleri hızlandırmak ve oyunları daha çabuk bir şekilde piyasaya sürmek hedefleniyor.

Öte yandan stüdyoların kullandığı yapay zeka araçlarında alabildiği verimliliğin de geçen seneye göre artış gösterdiği söyleniyor. Geliştirme sürecinde yer alan oyunlardaki dünya inşaları ve iyileştirmeleri artık çoğunlukla yapay zeka araçları sayesinde yapılıyor. Öte yandan oyunun prototip aşamaları da ilk olarak yapay zeka araçlarının elinden geçiyor. Böylelikle taslak durumundaki bir projenin ilk aşamaları daha kısa sürede çözülebiliyor.

Oyun Geliştirme Süreçlerinde Yapay Zeka Kullanımı %62'ye Dayanmış!
Oyun Geliştirme Süreçlerinde Yapay Zeka Kullanımı %62’ye Dayanmış!

Stüdyolarda işten çıkarmalar artmıştı

Geçtiğimiz ay başlayan ve oyun stüdyolarındaki işten çıkarmaların artması da bu raporla birlikte doğrulanabilir. Özellikle yapay zeka sayesinde karakter oluşturma veya oyun içerisindeki NPC sistemlerinin yaratılması konusunda yapılan çalışmaların arttığı göz önüne alınırsa, stüdyolardaki işten çıkarmalar önümüzdeki süreçlerde artarak devam edecek gibi görünüyor.

Ancak şimdilik insan gücünün çalışma potansiyelini geçemeyen yapay zeka, kullanması bir o kadar karmaşık ve zorlu geliyor. Stüdyolarda istenilen verimin alınamaması veya düşünülen tasarımların ve karakterlerin ortaya çıkamaması sonucunda insan gücünün önemi bir kez daha anlaşılmış oluyor.

Kaynak:Eurogamer
Atakan Gümrükçüoğlu
Atakan Gümrükçüoğlu
Babadan gelme video oyun tutkunluğumun önüne geçemiyor, yazdıkça yazıyor ve en sonunda tekrar oyun oynuyorum. Fighting Force ile başlayan maceram günümüz popülaritesine kadar uzanıyor...

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: