Pocketpair, Palworld’ü Ücretsiz Bir Servis Oyununa Dönüştürmeyi Değerlendiriyor

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Geçen yıl adından sıkça söz ettiren Palworld, oynaması ücretsiz bir servis oyununa dönüşebilir. Ancak bu konuda geliştirici ve yönetici ekip tarafından herhangi bir karar verilmiş değil. Yakın zamanda yapılan bir röportajdan gelen açıklamalara göre, şirket bu ihtimali de değerlendiriyor. Ancak risklerin ve onları nasıl bir sürecin beklediğinin de farkındalar.

Palworld oynaması ücretsiz bir servis oyunu olabilir mi?

ASCII ile yaptığı bir röportajda Pocketpair CEO’su Takoru Mizobe, servis oyunu modelini benimsemenin “o kadar da kolay olmadığını” söylüyor. Palworld’ü ücretsiz bir servis oyunu yapmanın iş modeli olarak daha uygun ve daha istikrarlı bir kâr grafiği çizeceğini kabul etse de “öncelik oyuncuların talepleri” diyor.

Palworld
Palworld’den bir ekran görüntüsü. (Steam)

CEO Mizobe, röportaj sırasında kendisine Palworld’ün başarısının sırrı sorulduğunda ise Steam’in algoritmasını açıklayan bir yanıt verdi. Oyunun Steam’de çokça istek listesine eklenmiş olması ve çıkış sürecinde etki alanı yüksek kişilerin ve yayıncıların oyunu oynamasının büyük etkisi olduğunu söyledi. Aynı zamanda CEO, Palworld’ün geleceği hakkında da yeni açıklamalar yaptı.

İyi bir iş modeli fakat oyuncular bunu istiyor mu?

Takoru Mizobe, henüz Palworld’ün geleceği hakkında kesin bir karar verilmediğinin altını çizdi. İş fırsatları ve gelir modeli açısından servis oyununa dönüştürmek ne kadar mantıklı görünse de CEO için önemli olan, oyuncuların bunu isteyip istemediği. Ayrıca Mizobe, burada oyunun bir servis oyunu olacak şekilde tasarlanmadığını ve dönüştürmenin zorlu bir süreç olacağını da vurguladı.

Önce ödeme duvarının arkasında bulunan ve sonra servis oyunu modelini benimseyen PUBG, Fall Guys gibi örneklerden bahseden Mizobe, bunların yeni modele geçmesinin yıllar sürdüğünün altını çizdi. Servis oyunlarının bir iş modeli olarak iyi olduğunu kabul etse de “bu o kadar basit değil” diyerek durumu özetledi.

An itibarıyla Palworld’ün oynaması ücretsiz bir servis oyununa dönüşüp dönüşmeyeceği belirsizliğini koruyor. Ancak görüyoruz ki Pocketpair tarafında oyunu bu şekilde değerlendirmeye yönelik düşünceler de ortaya çıkmış. Peki sizce Palworld, olduğu modeli sürdürmeli mi yoksa o da bir servis oyununa dönüşmeli mi? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın.

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: