İlk olarak Gaming İstanbul’da deneyimleme fırsatı bulduğumuz ve oynarken büyük keyif aldığımız Anomaly Agent’ın çıkışına sadece günler kaldı. Biz de bu heyecan ile durur muyuz? Kendimizin ve siz değerli okurlarımızın merak edebileceği tüm soruları bir kenara not etmeye başladık ve konu hakkında Phew Phew Games ile GameDev’e ulaştık. Sevgili Enis Kirazoğlu da bizleri kırmadı ve tüm sorularımızı detayları ile yanıtladı. O hâlde gelin, lafı daha fazla uzatmadan röportajımıza geçiş yapalım.
İşte Anomaly Agent hakkındaki tüm sorularımız ve Enis Kirazoğlu’nun yanıtları
1- İlk oyununu geliştirmekte olan bir oyun stüdyosu olarak geliştirme süreci boyunca sizi en çok zorlayan etken ne oldu, buna nasıl bir çözüm buldunuz?
Keşke buna tek bir şey söyleyerek cevap verebilsem. Açıkçası bizim için her şey bir problemdi. O kadar acemiydik ki geliştirme sürecinin başında, her bir detay bizim için ayrı bir problemi ayrı bir bilinmezi beraberinde getirdi. Fakat son 6 ayı hesaba katarak konuşacak olursam en çok zorlandığımız şey, bence test süreciydi. Gerçekten oyunu test edebilecek insan bulmak bir yana tam olarak neyi test ettireceğiz, hangi yöntemle test ettireceğiz bunların cevabını bulmak da zorluydu.
Eksikliğini bildiğimiz şeyleri düzeltip mi test ettirmek gerekiyordu, yoksa o eksikleri kapatıp mı test ettirmek gerekiyordu falan cevap vermesi zor konulardı. Yani bu test mevzuları geliştirme aşamasının son safhası olduğu için pek fazla dillendirilmiyor bence, bağımsız yapımcıların da biraz bu konuyu es geçtiklerini görebiliyorum. Ancak bana sorarsanız geliştirme aşamasının olmazsa olmazı bir süreç. Yani öyle ”bakarız ya bir ara test işlerine” denilmeyecek kadar kritik bir konu var ortada. Ve çözmesi de pek kolay geçmedi bizim için. Bir şekilde çözdük ama doğru şekilde mi çözdük ondan pek emin değilim 🙂
2- Anomaly Agent projesi ve fikri ilk olarak nasıl ortaya çıktı? Ortaya çıkış hikâyesini sizlerden dinlemeyi çok isteriz.
Aslında işin özü, kardeşim Furkan ile birlikte bir oyun yapmak istiyorduk. Bir PC oyunu yapalım, bağımsız, indie kafası olsun, kendimize göre bir şeyler deneyelim dedik. O sırada da şu anda Anomaly Agent olarak gördüğünüz oyunun konsept çizimlerini yapan arkadaşımızla tanıştık. Onun çizimlerini çok beğendiğimizi söyledik. Beraber yapalım mı bir şeyler dedik. O da sağ olsun “olur” dedi. Ve başladık yapmaya. En başta temel oynanış ögeleri üzerine durduk. İçimize sinen bir oynanış temeli çıkarınca geri kalan kısmı inşa etmeye başladık. Zaten oyunun hikayesi, arkaplanı, anomalilerin işin içine girmesi falan çok sonradan ortaya çıktı. En başta oyunun daha farklı bir konsepti vardı. Sonradan onu alıp kendimizce hoşumuza giden başka bir konsepte oturttuk.
3- Anomaly Agent, ilk olarak Gaming İstanbul’da, daha sonrasında ise Steam Next Fest ile birlikte oyuncular ile buluştu. Gelen geri dönüşler sizde nasıl bir etki bıraktı?
İnanılmaz pozitif bir etkisi oldu. Bahsettiğim şey “herkes oyunu övdü, ohh mis gibi” mevzusu değil. İnsanlar o kadar sağlıklı geri dönüşlerde bulundular ki bazı kararsız kaldığımız konularda bize bir karar verme şansı sundular. Ki bu benim bahsettiğim test süreci mevzusuna da paralel bir şey aslında. Misal düşmanların zorluğu, hareketleri, aktifliği falan bende uzun zamandır bir soru işaretiydi. Daha hızlı ve agresif mi olmalıydılar yoksa bu şekilde daha basit mi olmalıydılar sorusunun cevabını demodan sonra direkt kendimce yanıtlayabildim. Böyle emin olmadığım birkaç konu daha vardı, hangi yöne gitmeliyiz diye düşündüğüm, onların da cevabını genel olarak almış oldum. Bu yüzden demo süreci çok verimli geçti. Bir de hakikaten bu kadar pozitif reaksiyon almayı pek beklemiyordum. Beklediğimden çok daha olumlu şeyler duymak inanılmaz motive edici oldu.
4- Steam’in Türk lirası desteğini sonlandırmış olması sizce Anomaly Agent’ı etkileyecek mi? MENA-USD bölgesi için nasıl bir fiyatlandırma düşünüyorsunuz?
Biz etkilememesi için oyunun fiyatını direkt yerele göre belirleyeceğiz yani Türk Lirası olarak neyse ona göre koyacağız. Hani Türk Lirası olarak X düşünüyorduk, USD’ye geçti artık Y fiyatı koyacağız gibi bir durum yok. Net, Türkiye’ye özel fiyat olacak. Ve en ucuz da burada satılacak. Fiyatı da yakında söyleyeceğiz.
5- Anomaly Agent ne kadar süredir geliştirilme aşamasında?
Ben diyeyim 2 yıl sen de 5 yıl 🙂 Biz aslında 2019’da falan başladık yapmaya, ancak o kadar yavaş geliştiriyorduk ki gerçekten geliştirmeye başladık diyemeyiz bile. Deneysel olarak çalıştık aslında. Gerçek anlamda oyunu geliştirmemiz sanırsam 2020 sonu gibi başladı. Ekip olduk, insanlar aramıza katıldı falan derken 2021 işlerin düzgün aktığı yıl oldu bizim için. Tabii yaptıklarımızı çöpe attığımız dönemler oldu falan. Yani karmakarışık bir süreçten geçtik aslında. Aynı oyunu bugün geliştirmeye kalksak 3 kat hızlı geliştirirdik diyeyim, oradan siz anlayın ne kadar yanlış başladığımızı.
6- Anomaly Agent’ı Epic Games mağazası üzerinde de görecek miyiz?
Şu an itibarıyla kesin bir şey söyleyemiyorum. Çıktığı gibi olmayacak orası kesin. Ancak bir süre sonra gelebilir. Dediğim gibi tam yüzde yüz bir şey şu anda demem maalesef zor. Çünkü süreçlere yabancıyız. Kesin geliyoruz derim, teknik bir engel çıkar, kesin gelmiyoruz derim, bu kez gelebileceğimiz bir ihtimal doğar. Yalancı çıkmak istemem 🙂 O yüzden şu anda net bilgi veremiyorum.
7- Anomaly Agent’ın Türkiye’de oldukça büyük bir oyuncu kitlesi tarafından beklenmekte olduğunu söylemek mümkün. Peki sizce bu durum yurt dışında nasıl?
Ülkemizde çokça bekleniyor olması mutlu edici gerçekten. Ben de bu kadar bekleyen olacağını düşünmemiştim. Çok fazla insanın ilgi göstermesi aşırı mutlu etti. Yurtdışında tabii ki böyle bir ilgi yakalamak şu anda mümkün değil. Ancak orada da belli bir kitleye oyunu tanıtabildik. Ülke dışından da bekleyen bir oyuncu kitlesi olması bizi mutlu ediyor. Yaptığımız oyunun İspanyolca twitlerle paylaşılması falan çok garip hissettiriyor. Geçen gün Korece dil isteyen bir oyuncu bile gördüm o da çok mutlu etti. Türkiye’deki ilgi kadar olması imkansız olsa da yurtdışında da belli bir kitlenin ilgisini çekebildik diye düşünüyorum. Tabii amacımız çıkış günü bunu çok daha yaygın hale getirebilmek. Bakalım başarabilecek miyiz 🙂
8- Biz de Gaming İstanbul sırasında oyunu deneyimleme fırsatı bulmuştuk ve keyifli esprilerle dolu eğlenceli bir yapıya sahip olduğunu gördük. Oyun, her anında bu yapısını koruyacak mı yoksa zaman zaman farklı temalara bürünerek oyuncuyu şaşırttığını da görecek miyiz?
Aslında genel amaç, oyuncuya merak ettirecek yeni bir şey verebilmek, bunu yaparken de eğlenceli bir sunumun oyuncuya eşlik etmesi. Bu mantığı tüm oyun boyunca korumaya çalıştık. Artık ne kadar koruduk onu oyun çıktığında siz karar vereceksiniz 🙂
9- Anomaly Agent’ın piyasaya sürüleceği ocak ayına girmiş bulunuyoruz. Oyunun oyuncular ile buluşmasına bu kadar az bir sürenin kalması sizi heyecanlandırıyor mu?
Tabii canım, deli misin, valla acayip bir heyecan var bünyede, anlatması zor. Gerçek değil gibi geliyor insana. Bir yandan da ürküyorsun böyle acaba beğenilecek mi, acaba oynanacak mı falan diye, deli sorular var kafalarda 🙂
10- Bu röportajı mümkün kıldığınız ve davetimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Son olarak sizin eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Rica ederiz. Çağırdığınız için ben teşekkür ederim. 24 Ocak’ta PC ve Xbox’ta. 25 Ocak’ta da Switch’te görüşmek üzere 🙂
An itibarıyla Anomaly Agent‘a dair merak ettiğimiz tüm soruları içeren röportajımızın sonuna geldik. Sevgili Enis Kirazoğlu’na bizlere katıldığı ve Anomaly Agent’ın geliştirme sürecine dair aktardığı tüm detaylar için tekrardan teşekkür ediyoruz.