Atarita ekibi olarak, kendi sitemize özel olarak ürettiğimiz bir konsept ile karşınıza çıkmak istedik ve ”Kısa süreliğine Rockstar Games’in başına geçseydik neler olurdu?” adı altında bir eğlence içeriği ürettik. Bu içeriğin tamamen eğlence amaçlı olduğunu ve gerçekliğe dair herhangi bir şey temsil etmediğinin uyarısını da yapalım ve lafı daha fazla uzatmadan başlayalım.
Şirketin yönetim koltuğuna oturur oturmaz GTA 6 için Türkiye’de geçecek bir DLC planlamaya başlardık.
Kim Türkiye’de geçen bir Grand Theft Auto oyunu ile karşılaşmak istemezdi ki? Özellikle de o oyununun Rockstar Games kalitesi altında çıkacağını düşünürsek… Hayal etmesi bile güzel olurdu diyebiliriz. Bu yüzden kısa süreliğine Rockstar Games’in başına geçen biz, kendimizin de dahil olmak üzere ülkemizdeki birçok oyuncunun hayali olan o DLC paketinin planlarını yapmaya başlardık.
Uzun yıllardır geliştirilmekte olan GTA 6’da bu değişikliğe gitmek hem çok acımasız olurdu hem de oyunun geliştirilme aşamasını çok ciddi bir çıkmaza sokardı. Oyun geliştirme konusunda da fazla tecrübesiz olduğumuz için bu yükün altından kalkabileceğimizi düşünmedik açıkçası. Bu yüzden en mantıklısı Türkiye’de geçecek olan bir DLC düşünmek oldu.
”Mutlaka İstanbul’u konu alırdı!” dediğimiz bu DLC, henüz kamuoyuna açıklamadığımız GTA 6 karakterlerimizin Türkiye’ye olan yolculuğunu ve burada yaşayacakları aksiyon dolu günlere odaklanırdı. Yeni oyunumuz ile yeni karakterlere odaklandığımız için oldukça şanslıyız çünkü Trevor’u ülkemize sokmaya pek sıcak bakmazdık doğrusu…
Red Dead Redemption 3’ün geliştirilme aşamasında olduğunu açıklama vakti geldi bile! Tabii 10 yıl sonra çıkarsa biz karışmayız.
Rockstar Games, şu anda tüm iş gücünü ve odağını GTA 6’ya odaklamış durumda. Aslında olması gereken de bu. Yıllar boyunca oynanacak ve yüz milyonlar satacak bir oyun geliştiriyorlar sonuçta. Tabii biz hiç durur muyuz? Hemen Red Dead Redemption 3 için şahane bir fragman hazırlıklarına başlar, hikâyenin geri kalanını tasarlamaya koyuluruz.
Bunları yaparken şirketin ana odağının GTA 6 olduğunu unutmadan, GTA 6’daki ekip rahatlayana kadar bu küçük ekip ile geliştirme sürecine devam eder ve oyunun temel yapı taşlarına karar verirdik. Daha ileri bir tarihe, vahşi batı temasının biraz daha azaldığı günlere doğru ilerlerdik ve kovboyların o dönemlerdeki adapte olma sıkıntılarına göz atardık.
Ülkemizin oyuncularını da unutmadık, yerel fiyatlandırma ve Türkçe dil desteği yolda.
GTA markasının tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çok büyük bir oyuncu kitlesinin olduğunu düşünecek olursak, dil desteği ve yerel fiyatlandırma gibi seçenekler pek de absürt durmazdı. Bu yüzden mevcut oyunlara olmasa da ileriki süreçte piyasaya sürülecek olan Rockstar Games oyunlarının Türkçe dil desteği ile çıkması için özel bir çeviri ekibi ile anlaşır, GTA 6 ve diğer Rockstar oyunlarını Türkçe bir şekilde piyasaya sürerdik.
Bully yeniden yapılıyor, üstelik bu sefer güvenilir bir stüdyo ile çalışıyoruz.
Grand Theft Auto: The Trilogy’nin aldığı olumsuz tepkilerin hepimiz farkındayız, Rockstar’da farkında. Bu yüzden bu Bully ‘Remake’ projesine büyük önem verirdik. Rockstar’ın kendi içerisinden bir ekip ayıramayacak olsak bile PlayStation‘ın meşhur remake stüdyosu olan Bluepoint Games için Sony’ye bir anlaşma götürür, oyunumuzun en kaliteli şekilde hayranlar ile buluşacağından emin olurduk.
PC tarafındaki oyuncuların işini zorlaştırmaya gerek yok, Rockstar Games Launcher’ı arka plana atıyoruz.
Rockstar Games Launcher‘ı bir anda kapatmak mümkün olmasa da oyunları bu mağaza üzerinden satın alanların Steam veya Epic Games kütüphanelerine aktarabilecekleri bir sistem getirirdik. Bunun ardından Rockstar Games Launcher’a olan desteğimizi yavaş yavaş sonlandırır ve oyunlarımızı Steam ile Epic Games’de aynı gün yayımlamaya başlardık. Böylece oyuncularımızı platformlar arası bölmez, onlara tercih ettikleri yerde oynama imkanı sunardık.
Şimdilik bizden bu kadar! Peki her şeyin çok ani gerçekleştiği ve kendinizi Rockstar Games’in başında bulduğunuz bir senaryoyu ele aldığımızda, siz hangi zor kararları alırdınız?
Dipnot: Tüm bunlar gerçek olsaydı, muhtemelen şirket tüm bu ekstra masraflar sebebiyle çok büyük bir zarara girerdi ve çok kısa süre içerisinde kovulurduk…