Ubisoft’un korsan temalı deniz savaşları oyunu Skull & Bones dün oyuncuların karşısına çıktı. Çok gecikmeden, sosyal medya üzerinde bir takım eleştiriler ve karşılaştırma videoları görmeye başladık. İlk kez E3 2017’de duyurulan Skull & Bones ve 2014’te piyasaya sürülen Assassin’s Creed IV: Black Flag oyunları birbirine benzerliğiyle dikkat çekiyor. Öte yandan, ikisinin de ana geliştirici stüdyosu aynı olduğundan oyuncular da bu noktaya biraz daha dikkatli bakıyor diyebiliriz. Yayınlanan yeni video ile iki oyunun detayları, fizikleri ve mekanikleri karşılaştırıldı.
Assassin’s Creed IV: Black Flag vs Skull & Bones: Aralarında 9 yıl var!
YouTube’da oyun karşılaştırmaları yapmasıyla bilinen Gameinvader tarafından paylaşılan yeni video, iki oyun arasındaki farkları net şekilde ele alıyor. Videoya geçip detaylara dalmadan önce belirtmek isteriz ki bu iki oyunun doğrudan kıyaslanması pek mantıklı sonuçlar vermeyebilir. Zira Black Flag, tek oyunculu senaryoya sadık kalan bir oyundu ve Skull & Bones ise çok oyunculu bir servis oyunu. Günümüzde servis oyunlarının daha erişilebilir olmak için feragat ettikleri şeyler düşünüldüğünde, videoda birazdan göreceğiniz detaylar da bu hissi sizde uyandırabilir.
Ubisoft’un oyun endüstrisinde “asset pool” denilen varlık havuzunu en verimli şekilde kullanmaya çalıştığını biliyoruz. Bu da eski oyunlarındaki sistemlerin, 3D modellerin ve animasyonların yeni oyunlarında revize edilerek ya da ufak da olsa değiştirilerek karşımıza çıkmasındaki en büyük neden. Bunu sadece Ubisoft değil, birçok büyük oyun geliştirici şirket yapıyor ve endüstri için yeni bir numara da değil. Videoda fark edebileceğiniz üzere Skull & Bones’un içerisinde Assassin’s Creed IV: Black Flag oyunundan varlıklar da revize edilerek veya değiştirilerek kullanılmış.
Suda yürüdüğünüzde su yüzeyinde beliren efektler, harita sınırlarını aştığınızda devreye giren sistem gibi birçok ayrıntının 2014 yapımı Black Flag ile benzerlik gösterdiğini görebilirsiniz. Öte yandan, Skull & Bones bir çok oyunculu servis oyunu olduğundan, Ubisoft uzun animasyon sekanslarını ayıklamayı seçmiş gibi görünüyor. Oyundaki mürettebat çıkartması, balıkları mızrakla avlama gibi mekaniklerdeki sinematik sekanslar birkaç saniye ile sınırlı tutulmuş. Bunu seven ya da eskisi gibi uzun sinematikler görmek isteyen oyuncular olabilir. Fakat servis oyunlarında geliştiricilerin tercihi, kullanıcı kontrollerinin uzun süre devre dışı bırakılmamasından yana oluyor. Zira sinematikler başladığında kullanıcı girdileri bir süre devre dışı kalıyor.
Karşılaştırma hakkında neler düşünüyorsunuz? Sizler de görüşlerinizi yorumlarda bizler ve diğer kıymetli okurlarımızla paylaşabilirsiniz.