GSC Game World ve Xbox, STALKER 2 belgeselini yayınladı. Ukraynalı oyun geliştirici şirketin geçmişinden başlayıp savaştan nasıl etkilendiğine dair tüm süreci konu alan yeni video, YouTube üzerinde yayınlandı. Rusya’nın Ukrayna’yı işgal etmesiyle GSC Game World’ün bu sırada aldığı tedbir ve taşınma sürecine dair yeni bilgiler de ortaya çıktı. Tam anlamıyla “savaşın oyunu” olan STALKER 2 için belgeselin ismi de “WAR GAME”, yani “Savaş Oyunu” olarak seçildi.
“İlk Stalker’ı yapan efsanelerin omuzlarında duruyoruz ve harika bir oyundan biraz daha azını yaparsak, bir daha affedilemeyiz.” Maksym T. (GSC Game World)
STALKER 2 belgeseli yayınlandı ve çarpıcı detaylar gün yüzüne çıktı
STALKER 2 belgeseli yayınlandı ve stüdyonun tarihinden bugüne uzanan geniş bir süreci ele alıyor. GSC Game World ve Xbox partnerliğiyle hazırlanan belgeselin yönetmenliğini Andrew Stephan üstlendi. Stephan, daha önce “Power On: The Story of Xbox” adındaki belgeselin de yönetmen koltuğunda oturuyordu.
Yayınlanan belgesel ile STALKER 2’nin geliştirilme sürecine derinlemesine girilirken, savaştan nasıl etkilendiği gibi konular da paylaşıldı. Çarpıcı detaylar arasında STALKER’ın ilk oyununun aslında Aztek ve Mayalar ile ilgili olması gerektiğinin düşünüldüğü, ancak geliştirici ekibin Çernobil seyahati sonrası tüm fikrin değiştiği gibi bilgiler yer alıyor.
GSC Game World’de baş yapımcı olarak görev alan Maria Grygorovych, Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinden kısa süre önce şirketin aldığı tedbirleri paylaştı. “Önce insan” felsefesini ele alan Ukraynalı geliştirici şirket, savaş söylentileri dolaşmaya başladığı anda çalışanları için güvenli bir bölge arayışına girmiş. Maria Grygorovych, Ukrayna’nın batısında yer alan Uzhhorod’un NATO koridorunda olduğundan Rusya füzelerine hedef olamayacağını düşünerek acil bir durumda buraya hareket edilmesi üzerine tedbirler alındığını açıklıyor. Savaş söylentileri dolandıktan sonra şirket, ana binasının önünde 7/24 içerisinde şoförüyle bekleyen otobüsler ayarlamış. Acil bir durumda toplanıp Ukrayna’nın en batısında yer alan şehirlerden biri olan Uzhhorod’a gidilmesi planlanmış.
Nitekim Rusya, tam boyutlu bir işgal başlatınca da alınan aksiyonun bu yönde olduğu açıklanıyor. GSC Game World’de çalışan 183 çalışan, aileleri ile birlikte güvenli bölgeye taşınırken 139 çalışan ise kalıp savaşın bir parçası olmak, ülkelerini korumak istemişler.
GSC Game World’ün aldığı bu tedbir ile STALKER 2 de bir bakıma kurtuldu diyebiliriz. Ancak ekipten ve eski STALKER geliştiricilerinden savaşta hayatını kaybeden birçok insan oldu. Umarız bu savaş en kısa zamanda sona erer ve insanların yeniden huzur ve barış içerisinde yaşadıkları bir Ukrayna görürürüz.
Bu zorlu geliştirme sürecini geride bırakan S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, 20 Kasım 2024’te PC ve Xbox Series X|S platformları için çıkacak. Aynı günden Xbox Game Pass kütüphanesine de eklenecek.