Geçen günlerde paylaşılan güncel sistem gereksinimleri ile Stalker 2, yeni tartışmalara konu oldu. Bazı oyuncular, GSC Game World’ün yayınladığı yeni sistem gereksinimlerinin çözünürlük ölçekleme teknolojileriyle (Nvidia DLSS ve AMD FSR) tartılan performans üzerinden paylaşıldığını ve “yalan” olduğunu iddia etti. Steam üzerinde yapılan bu yorum üzerine kullanıcı, sahte bilgi yaymak gerekçesiyle Stalker 2’nin topluluk sayfası üzerinde yasaklandı. Bunun üzerine tartışmalar da giderek alevlendi. Nihayetinde Ukraynalı geliştirici, bir özür mesajı yayınladı.
Stalker 2’nin sistem gereksinimlerinin “yalan” olduğu iddia edildi
Steam toplulukları üzerinde oyunun topluluk sayfasında paylaşılan bir gönderide, Stalker 2 sistem gereksinimlerinin “yalan olduğu” iddia edildi. Bu iddianın gerekçesi olarak ise hedeflenen performans aralıklarının Nvidia DLSS veya AMD FSR ile belirlenmiş olduğu öne sürüldü. Ancak geliştiricinin paylaştığı tabloda bununla ilgili hiçbir bilgi yer almıyordu. Bunun üzerine Pirat_Nation isimli bir kullanıcı tarafından, iddiayı paylaşan kullanıcının, Stalker 2’nin steam topluluğundan yasaklandığı ve gerekçesinin “sahte veya yanlış bilgi yaymak” olduğunu paylaşıldı.
Bu gönderinin üzerine GSC Game World konuya dahil olarak bir açıklama paylaştı. Verilen yanıtta şu ifadeler kullanıldı:
“Merhaba. Arkadaşlar, bu durum için özür dileriz. Bu yasaklamayı yeni moderatörümüz yaptı. Konuyla ilgili bir bir hata yaptı. Çıkış öncesi, yeni bir moderatör ekibini bize yardım etmeleri için işe aldık. Tabii ki bu durum, sorumluluğumuzu ortadan kaldırmıyor. Yasaklamayı kaldırdık.“
Aynı açıklama Steam üzerinde yeni gönderiler oluşturup konuyu vurgulayan oyuncular ile de paylaşıldı.
Çözünürlük ölçekleme, PC oyuncuları arasında yeni bir tartışma konusu
Son yıllarda iyice hayatımıza dahil olan çözünürlük ölçekleme ve yapay zeka ile kare oluşturma teknolojileri, doğası nedeniyle tepki görüyor. Basitçe oyunu daha düşük bir çözünürlükte çalıştırarak performans artışı elde eden ve yapay zeka ile bunu ekran çözünürlüğüne uyarlayan bu sistemler, yerel çözünürlük kadar net ve kaliteli bir görüntü sunamasa da performans artırıyor. Ancak bazı oyuncular, geliştiricilerin bu teknolojilere çok fazla bel bağladığını düşünerek onlarla ilgili endişeleri olduğunu ifade ediyorlar. Haliyle bir fikir beyan edilince, tartışmanın çıkması da çok uzun sürmüyor.