S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, video oyunu endüstrisinin en mağdur oyunlarından birisi haline gelmiş durumda. Geliştiricisi GSC Game World’ün ilk kez 2010 yılında üzerinde çalışmaya başladığı ve sonrasında sayısız talihsizliğin yaşandığı bu oyun, nihayet bir çıkış tarihine sahip. Biz de bu yazımızda sizlere STALKER 2 çıkış tarihi, oyunun içerisinde barındırdığı sistemler ve temel yapıdan ne beklememiz gerektiğiyle ilgili tüm bilgileri derledik. Öyleyse gelin, oyunun bütün detaylarını birlikte inceleyelim.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ne zaman çıkacak?
GSC Game World’ün merakla beklenen yeni FPS oyunu STALKER 2, 5 Eylül 2024 tarihinde çıkacak. PC üzerinde Steam, Epic Games Store, Microsoft Store ve GOG üzerinden satın alınabilecek. Konsol tarafında ise Xbox Series X ve Series S konsolları için de yayınlanacak.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Türkçe olacak mı?
Türkiye’deki oyuncular için bir oyunun dil bariyerini aşması demek, satın alınabilir olması konusunda atması gereken ilk adımdır. GSC Game World, bu adımı atarak yeni oyunları STALKER 2’de Türkçe dil desteğine yer verecek. Bu sayede oyunun hikâyesini kendi dilimizde oynayabilecek ve kendimizi bu uçsuz bucaksız evrene daha iyi şekilde yerleştirebileceğiz.
Peki STALKER 2 nasıl bir oyun olacak?
Serinin şimdilik son oyunu olan S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, 2010 yılında piyasaya sürülmüştü. GSC Game World’ün sevilen serisi artık sıkı hayranlarının hafızasında yer etse de uzun süredir yeni oyuncularla tanışmıyor. Bu nedenle oyundan yana beklentileri şekillendirmek, her yıl yeni oyunu çıkan bir seriye nazaran oldukça zor. Biz de sizlere oyunun temel döngüsü, yapısı ve içerisinde barındırdığı sistemleri anlatarak beklentilerinizi şekillendirmenizde yardımcı olacağız.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl bir hayatta kalma ve FPS oyunu
Doğrusal olmayan bir hikâye akışı ve açık dünyası daha çok RYO türüne işaret etse de STALKER 2 bir hayatta kalma, nişancı oyunu. Çernobil’de geçecek oyun tahmin edilebileceği üzerine bir nükleer felaketin ardından kıyamet sonrası bir atmosfer üzerine inşa edilmiş. Burada yer yer korku elementleri, temel bir hayatta kalma güdüsü ve ölümcül düşmanlar bizi bekliyor olacak. Oyunun sahip olduğu birinci şahıs kamera perspektifi sayesinde her duygu biraz daha şiddetli yaşanacak. Yani ilk oyunlardaki korku atmosferinin tonu yeni oyunda da yerini koruyacak.
İçerisinde simülasyon elementleri de barındıracak yeni oyunda detaylı bir hayatta kalma sistemi olacak. Ana senaryonun akışından bağımsız olarak biz oyuncular, karakterimizi idame ettirmek için keşifler yapacak ve ihtiyacımız olan tüketim materyallerini toplamaya çalışacağız. Hayatta kalmaya odaklı bu simülasyon sistemi içerisinde açlık, uykusuzluk, kan kaybı ve radyasyon etkileri gibi mekanikler de yer alacak. Yani oynadığımız süre boyunca belli kaygılarımız olacağını söyleyebiliriz.
STALKER 2 hikayesi: Amacımız bölgenin, namıdiğer Zone’un kaderini belirlemek
STALKER 2 hikayesinin merkezinde oyuncular olarak biz ve karakterimiz yer alıyor. Radyasyon ile evrimleşmiş türlü mutantların kol gezdiği Zone’da çok değerli artefaktları ve bölgenin sırlarını aramak için yola koyulacağız. Bu sırada etrafta çeşitli “Anomaliler” ve bunların en tehlikelileri olan “Baş Anomaliler” ile karşılaşıp, onları atlatmaya çalışacağız. Sayısız canın faili olmuş bu bölgenin oldukça acımasız ve zorlayıcı bir yapıya sahip olacağı söyleniyor.
Oyun boyunca çeşitli mutantların yanı sıra başka insan karakterler ile de karşılaşacağız. Bunların dost canlısı olanları bulunabildiği gibi düşman fraksiyonlara mensup insanlar da bulunacak. Yani basitçe, Zone’un bizi öldürmek isteyen yanları, hayatta kalmamızı isteyen taraftan çok daha güçlü. Ancak biz de bu durumun farkında olup adaptasyon sağlayarak üstesinden gelmeye ve bölgenin kaderini değiştirmeye gayret edeceğiz.
Açık dünyası ve “A-Life 2” yaşam simülasyonu sistemi
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl içerisinde yeni bir sistem ile gelecek. Açık dünyasının oldukça büyük olduğunu bildiğimiz oyunda geliştirilen “A-Life 2” sistemi sayesinde, oyuncu dışındaki karakterlerin de bir yaşam döngüsü olacak. Çoğu oyunda, bu karakterler siz belirli bir menzile girmeden ortaya çıkmazlar ve yanlarına gittiğinizde ne yapması gerekiyorsa onu yapar, onlardan uzaklaştığınızda da ortalıktan kaybolurlar.
GSC Game World’ün tanıttığı A-Life 2 sistemi, daha önce birkaç oyunda gördüğümüz ve çok sevdiğimiz bir yapıyı içerisinde barındırıyor. Örneğin Kingdom Come: Deliverance veya Red Dead Redemption 2 gibi oyunları oynadıysanız, bunların açık dünyalarında NPC’lerin nasıl davrandığını biliyorsunuzdur. Kingdom Come: Deliverance’da bir köylüyü bayıltıp şapkasını çalarsanız, günler sonra bile olsa o köylüyü ziyaret ettiğinizde şapkasının olmadığını görürsünüz. Red Dead Redemption 2’de bir esnafın başını yaraladığınızda, bir süre sonra dükkanında başında bir sargı ile oturduğunu görebilirsiniz. İşte STALKER 2 açık dünyasında göreceğimiz A-Life 2 sistemi de buna benzer şekilde işliyor.
Ana karakterimiz her ne kadar oyunun ve dünyanın merkezinde olsa da bu dünya, kendisi etrafında dönmüyor. Tanıtılan sisteme göre bizim dışımızda süregelen bir yaşam var ve biz bunun sadece bir parçasıyız. Özellikle açık dünyaya sahip oyunlarda bu gerçekten kartları yeniden dağıtan elementlerden birisi olabilir ve STALKER 2’de nasıl görüneceğini de fazlasıyla merak ediyoruz.
Bunlara ek olarak oyunun açık dünyasında dinamik gece & gündüz döngüsü de bulunacak. Ayrıca çeşitli hava olaylarının rastgele gerçekleşmesi de hem farklı zorlukları beraberinde getirecek hem de oyun deneyiminin tekrara düştüğü hissini ortadan kaldıracaktır.
Farklı davranış modellerine sahip yapay zeka mutantlar
Oyunda türlü mutantların ve farklı düşmanların olacağından kısa da olsa bahsetmiştik. İşte bu bahsi geçen düşman türlerinin her biri farklı bir davranış modeline sahip olacak. Bu sayede dünyayı keşfederken karşılaştığınız tehlikelerin her biri birbirinden farklı hissettirecek ve aynı yöntemlerle atlatılamayacak. Aynı zamanda sürü halinde avlanan mutantların olduğu tehlikeli bölgelere ilerleyeceğimiz de belirleniyor. Bu da aslında oyundaki düşman yapay zekalarına gösterilen özeni ve muhtemelen zorlayıcı bir deneyimin bizi beklediğini gözler önüne seriyor.
S.T.A.L.K.E.R. 2 hangi oyun motoru ile geliştirildi?
GSC Game World, STALKER 2’yi Unreal Engine 5 oyun motoru teknolojisi ile geliştirdi. Epic Games’in son yıllarda adını sıkça AAA oyunlarda duymaya başladığımız yeni motoru, gelişmiş grafik teknolojileriyle Zone’un dünyasına yeni bir çehre olacak. Geliştirici ekip, eski STALKER oyunlarını kendi oyun motorları olan X-Ray Engine ile geliştirmişti.
Tabii ki oyuncular arasında Unreal Engine 5’in bahsi geçince bir “optimizasyon tedirginliği” boy gösteriyor. Haksız da sayılmazlar. GSC Game World, oyunun resmî web sitesinde birçok yerde “performans testlerinde zirveye oturan grafikler” ibaresine yer vermiş. Bu oyuncuların kaygılarını azaltmak için mi yazılmış yoksa optimizasyonu çok iyi bir oyun mu geliyor? Henüz bilmiyoruz. Bunu oyun çıkmadan önce söylemek de pek mümkün görünmüyor.
- İlginizi Çekebilir: STALKER 2 sistem gereksinimleri
Resmî mod desteği bulunacak
STALKER serisi ciddi bir mod topluluğuna sahip ve bunun farkında olan GSC Game World de yeni oyunlarını resmî mod desteğiyle piyasaya sürecek. Bu sayede Unreal Engine 5 kullanılarak oyun modlanabilecek ve oyuncular deneyimlerini zenginleştirebilecekler.
STALKER 2 multiplayer olacak mı yoksa tek kişilik mi?
Oyun 5 Eylül’de çıktığında tek oyunculu senaryosu oynanabilecek ancak GSC Game World’ün yaptığı açıklamaya göre, daha sonra oyuna ücretsiz bir güncelleme ile çok oyunculu bir mod da eklenecek. Henüz bu modun CO-OP senaryo tarafına mı odaklanacağı yoksa PvP elementlerini mi içereceği konusunda net bir bilgi yok. Konuyla alakalı bir şeyler duyarsak sizi en hızlı şekilde haberdar edeceğiz.
STALKER 2 fiyatı kaç TL ve Xbox Game Pass’e gelecek mi?
STALKER 2 fiyatı şu anda platformlar arası farklılıklar gösteriyor ancak yakında değişebileceğini öngörüyoruz. İşte konsol ve PC’de oyunun satıldığı vitrinlerdeki standart sürüm fiyatlandırması şu şekilde:
- Steam: 34.99 ABD Doları
- Epic Games Store: 349,00 Türk Lirası
- GOG: 34.99 ABD Doları
- Microsoft Store (Xbox): Fiyatlandırma yok.
Son olarak, STALKER 2 Xbox Game Pass kütüphanesine çıktığı gün eklenecek. Bu sayede eğer abonelik hizmetine sahipseniz, oyunu ilk günden oynayabileceksiniz.
Sonuç
Sonuç olarak S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl oldukça çetrefilli bir geliştirme sürecini geride bırakmaya hazırlanıyor gibi görünüyor. GSC Game World’ün 2010’dan beri adeta bir hırsa dönüştürdüğü bu oyun, 5 Eylül 2024’te dijital vitrinlerde yerini alacak. Sizlerle oyuna dair paylaşabileceğimiz bilgiler bu kadardı ancak daha fazlası için sormaktan çekinmeyin. Hemen aşağıdaki yorumlar kısmından fikir ve görüşlerinizi bizlerle ve diğer okurlarımızla paylaşabilirsiniz. Şimdiden herkese iyi oyunlar dileriz!