Yeni nesil aksiyon RPG oyunu Path of Exile 2 çıktı!

Orijinal Path of Exile'dan yıllar sonra geçen oyunda Wraeclast'ın karanlık dünyasına geri dönecek ve yayılmakta olan yozlaşmayı sona erdirmeye çalışacaksınız. #İşBirliği

STALKER 2 İçin Devasa Bir Güncelleme Daha Yayınlandı: İşte Patch 1.1 Yama Notları

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

STALKER 2 Patch 1.1 güncellemesi yayınlandı ve devasa boyutuyla ağızları açık bırakmayı başardı. GSC Game World’ün 20 Kasım 2024’ten bu yana hızla güncellediği oyunu için büyük bir yama geldi. Oyunda düzgün çalışmayan A-Life sistemini ön planda tutan Patch 1.1, aynı zamanda buglar, dengeleme ve performans tarafında da önemli değişiklikler yapıyor. Toplamda 1.800’den fazla düzeltme içeren yamanın detaylarına gelin birlikte göz atalım.

STALKER 2 Patch 1.1 yama notları: 110 GB güncelleme…

Birkaç saat önce yayınlanan STALKER 2 Patch 1.1 güncellemesi, tam 110 GB boyutunda. Yani oyunun büyük bir kısmını baştan indireceğinizi söyleyebiliriz. Dosya boyutu kadar kapsamı da büyük olan yama, çıkıştan bu yana ilk kez A-Life üzerinde düzenlemeler yapan Stalker 2 güncellemesi oluyor. Oyunun açık dünyasını daha canlı bir hale getiren ve fraksiyon savaşları, rastgele karşılaşmalar gibi konuları düzenleyen sistemin artık daha düzgün çalışması bekleniyor.

STALKER 2 Patch 1.1
STALKER 2 Patch 1.1

A-Life

  • Oyuncunun arkasında doğan NPC’ler düzeltildi.
  • Oyuncular artık Bölge’de gezinen diğer karakterlere daha sık rastlayabilecekler.
  • A-Life ile ortaya çıkan karakterlerin görülebilecekleri mesafe büyük oranda artırıldı.
  • A-Life ile ortaya çıkan karakterlerin, oyuncunun görüş menzilinin dışında var olmasını engelleyen optimizasyon sorunu düzeltildi.
  • A-Life, oyuncunun görüş menzilinde olmadığında (çevrim dışı mod olarak geçiyor) hedeflerini tamamlamaya devam edecek. Bunlar arasında bölge savaşları, mutant avları gibi aktiviteler bulunuyor.
  • NPC karakterlerin yol bulma konusunda sorun yaşamasına neden olan hata giderildi.
  • Artık fraksiyonlar bölgelerini genişletmek ve düşmanlar & mutantlar ile savaşmak için daha istekli olacak.
  • Beklenenden daha az A-Life karakteri ile karşılaşılmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Bölgeyi keşfeden NPC grupları artık gruplar ve grup boyutları açısından daha çeşitli olacak.
  • Bölge üzerinde dolaşırken insan NPC’lerin hiç konuşmamasına sebep olan sorunlar düzeltildi.

Özet: A-Life sistemi daha aktif şekilde oynanışın bir parçası olacak. Daha hayat dolu ve rastgele karşılaşmalar açısından zengin bir Bölge görmeyi bekleyebilirsiniz.


Yapay zeka

  • Oyunda “İtimsi” olarak geçen “Pseudodog” türü yaratıklar artık kendi sahte kopyalarını daha uzun aralıklarla oluşturacak.
  • Büyük mutantların küçük nesneler arkasına saklanmasına sebep olan hatalar düzeltildi.
  • Oyuncu çömelirken yapay zekanın onu direkt olarak tespit etmesine sebep olan hata düzeltildi.
  • NPC karakterlerin kapıyı açmadan içinden geçmelerine sebep olan bir hata giderildi.
  • Bürerlerin telepatik kabiliyetleri ile ortaya çıkan görsel efektler düzeltildi.
  • Düşman yapay zekanın saklandığı yerden ateş ederken yaşadığı birkaç sorun düzeltildi.
  • Görev diyaloglarını başlatmayı reddeden NPC karakterlerin oldukları yerde kalmasına sebep olan hata giderildi.
  • Yapay zekaların herhangi bir yol bulamadığında ışınlanmasına sebep olan hata giderildi.

Özet: Yapay zekalardan kaynaklanan hatalar tarafında 50’den fazla iyileştirme bulunuyor. Artık daha önce gerçekleşen garip “anomaliler” yaşanmayacak gibi görünüyor.


Dengelemeler

  • Birkaç görev için ödüller artırıldı.
  • Japon Balığı artefaktının değeri 14 bin kupon olarak değiştirildi.
  • Oyuncuların aynı eşyayı satıp tekrar alarak sınırsız kupon sahibi olmasını sağlayan hata giderildi.
  • A-Life karakterlerinin dolu şarjörler ile ölü olarak doğmasına sebep olan bir hata giderildi.
  • Gauss tüfeğinin hasarı artırıldı.
  • Snork mutantlarının kabiliyet bekleme süreleri %30 artırıldı.
  • Oyundaki önemli bir boss savaşının zorluğu artırıldı.
  • Psiradyasyon alanlarından alınan hasar ayarlandı.

Özet: Dengelemeler daha çok buglardan faydalanarak sınırsız para elde etme veya kaynaklara ulaşma üzerine odaklanıyor.


Performans ve kararlılık

  • Kontrolcüler için ölü bölge ve diğer ayarlamalar için çalışmalar yapıldı.
  • Haritanın kalabalık bölgelerindeki performans iyileştirildi.
  • NVIDIA RTX 3000 serisi ekran kartlarında FSR Frame Generation özelliğini kullanırken yaşanan FPS düşüşleri giderildi.
  • “Tünelin Sonundaki Işık” görevinde oyuncu tünelden çıkarken oyunun çökmesine sebep olan hata giderildi.
  • Çeşitli kontrolcülerin Bluetooth ile bağlandığında çalışmamasına sebep olan hata giderildi.
  • Fabrika bölgesinde bir binanın yok olmasına sebep olan görsel hata düzeltildi.
  • Çok fazla su parçacığı nedeniyle yaşanılan FPS düşüşleri düzeltildi.
  • EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION hatasından kaynaklanan birçok çökme sorunu düzeltildi.

Özet: Toplamda 200’ün üzerinde çökme ve performans iyileştirilmesi yapıldı. Oyunun özellikle RTX 3000 serisi ekran kartlarında daha iyi çalışması bekleniyor. Bunun dışında tüm oyuncular da olumlu bir artış hissedebilirler.


Bunlarla birlikte oyunun ara sahnelerinde ve görevlerinde de birçok farklı değişiklik yer alıyor. Görevleri buraya yazarak spoiler vermek istemedik. Ancak dilerseniz, Steam üzerinden geliştiricinin gönderisini okuyarak inceleyebilirsiniz. Peki siz STALKER 2 Patch 1.1’i nasıl buldunuz? Görüşlerinizi yorumlarda belirtmeyi unutmayın!

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.

1 Yorum

1 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: