The Witcher 4, CD Projekt RED tarafından “Polaris” kod adıyla duyurulduğundan beridir oyuncular tarafından merakla bekleniyor. Polonyalı şirketin ilk kez 2007 yılında ilk oyununu yayınladığı The Witcher serisinin son oyunu 2015’te çıkmış ve birçok farklı kategoride ödül toplamayı başarmıştı. Hatta yayınlanan genişleme paketlerinden birisi, çıktığı yıl “en iyi RPG oyunu” ödülüne layık görülmüş ve The Witcher 3 DLC’si ile bile ödül toplamayı başarmıştı. Sonrasında 2020’de Cyberpunk 2077 ile gündemden düşmeyen Polonyalı oyun geliştiricisi CD Projekt RED, geçen yıl “Polaris” kod adıyla yeni Witcher oyununun geldiğini duyurdu. Hatta birden fazla projenin geliştirildiğini de belirtelim.
Oyuncular nezdinde en sevilen oyun stüdyolarından birisi olan CD Projekt RED neler yapıyor? Bizler The Witcher 4’ten neler beklemeliyiz? Bütün bu soruların yanıtlarını bulmak adına henüz çok detay paylaşılmayan projenin tüm ayrıntılarını gelin birlikte inceleyelim.
The Witcher 4, diğer adıyla “Polaris” bir üçlemenin ilk oyunu olacak
Oyuncular tarafından ismi “Witcher 4” olarak telaffuz edilse de aslında bahsi geçen The Witcher: Polaris kod adlı proje, bir serinin başlangıç noktası olacak. Bu nedenle ismi resmî olarak netleştiğinde kendisinden dördüncü oyun olarak bahsetmeyeceğimizi varsayıyoruz. Yeni seri tıpkı kendisinden önceki üçleme gibi üç oyundan oluşacak.
Geliştirici şirketin yayınladığı ilk ve tek görselde ve aynı zamanda açıklamalarında belirttiği gibi yeni oyun “yeni bir destanın başlangıcı” olacak. Aynı zamanda Polonyalı şirketin kendi oyun motorunu kullanmadığı bir proje olacak. Epic Games ile yapılan partnerlik doğrultusunda, şirket Unreal Engine oyun motoru teknolojisinden faydalanacak.
Biraz tedirgin edici fakat Unreal Engine 5 ile geliştiriliyor
The Witcher 4 ya da kod adı olan ismiyle Polaris, Epic Games ortaklığı doğrultusunda Unreal Engine 5 ile geliştiriliyor. Henüz taze sayabileceğimiz bir oyun motoru teknolojisi olan ve içerisinde devrimsel yenilikler barındıran UE5, her ne kadar hoş görünse de tedirginlik yaratıyor.
Bildiğiniz gibi aralarında AAA oyunların da bulunduğu bir dizi yapım, Unreal Engine teknolojisiyle karşımıza çıktı ve pek iyi bir intiba bırakamadı. Çıkış haftası boyunca optimizasyon sorunlarıyla uğraşan Star Wars Jedi: Survivors, Immortals of Aveum gibi oyunlar Electronic Arts için zor zamanlar yaratmıştı. Öte yandan geliştirilen bağımsız oyunlarda da benzer problemlerin gözlenmesi, oyuncular nezdinde The Witcher 4 için aynı sorunların yaşanacağı konusunda karamsar bir düşünce oluşturuyor.
CD Projekt RED, Cyberpunk 2077’nin 2.0 güncellemesi ve Phantom Liberty ek paketi ile adını henüz temize çıkarmışken, The Witcher gibi popüler bir serinin yıllar sonra gelen yeni oyununda bu hataların bulunması yıkıcı olacaktır.
The Witcher 4 hikayesi: Vaşak Okulu, Buz Baltaları ve hayran yapımı bir kurgu
The Witcher 4’ün hikayesi görünen o ki kitaplardan bağımsız bir noktada ele alınacak. Zira paylaşılan ilk ve şimdilik son tanıtım görselinde gösterilen madalyon, kitaplarda gösterilen hiçbir okula ait değildi. Madalyon, “Vaşak Okulu” olarak geçen ve şu anda temeli sadece hayran kurgusu bir hikayeye dayanan Witcher okuluna ait. Fandom‘da belirtildiği üzere bu okul, Kurt Okulu’na mensup bir Witcher olan Lambert ve sahire Keira Metz tarafından kurulmuş. Zamanlama olarak ise Dyn Marv Karavanı’nı Nilfgaard’lı askerlerin elinden aldıktan kısa süre sonra, 1273 yılında kurulduğu belirtiliyor. Serinin şu anda son oyunu olan The Witcher 3 – Wild Hunt, 1272 yılında geçiyordu. Yani yeni oyun, ilk oyunun bir yıl sonrasından başlayacak gibi görünüyor.
Madalyonun Vaşak Okulu’na ait olduğu ise daha önce X üzerinde CD Projekt RED’in Küresel İletişim Direktörü olan Marcin Momot tarafından onaylanmıştı. Bu nedenle hayran yapımı hikayenin içerdiği detaylar da ayrıca önem kazanıyor.
Karlı arazilerde buz baltaları taşıyan Witcher’lar…
Karlı bir temaya sahip olan tanıtım görseli, hikayenin Vaşak Okulu’nu ele alacak olduğunu doğruluyor. Zira hayran kurgusu hikayede Vaşak Okulu’nun yetiştirdiği canavar avcıları, madalyonları, gümüş ve çelik kılıçları ile birlikte yanlarında iki adet çelik buz baltası da taşıyor. Bunları buzlu arazilerde engebeleri aşmak için kullandıkları gibi, savaşta da kullanabildikleri belirtiliyor.
Biraz uçuk bir tahmin olsa da önceki üçlemede bulunmayan dikey seyahat özelliklerinin Polaris kod adıyla geliştirilen The Witcher 4 içerisinde olacağını tahmin ediyoruz. Tabii ki bu ihtimal, CD Projekt RED’in hayran yapımı kurguya tamamen sadık kalması olasılığına dayanıyor. Şu ana kadar söylenenler bunu doğrular nitelikte.
Bu konu tam bir muamma: The Witcher 4 karakterleri kimler olabilir?
Eğer Vaşak Okulu’nu içerecek bir hikayeden bahsediyorsak, hayran kurgusundaki karakterler de haliyle oyunda görme ihtimalimizin yüksek olduğu karakterler olacaktır. Bunlar arasında dağılmadan önce Kedi Okulu’na mensup olan karakterler de bulunuyor. Örneğin Joel ve Witcher 3’te karşılaştığımız Gaetan, hikayeyi kurgulayan hayranlara göre Vaşak Okulu’nda yer alıyorlar. Aynı zamanda Dragonfly, Hilde, Rhona ve Tempest gibi kadın canavar avcılarının da yine bu okula mensup olduğu belirtiliyor.
Tabii bu karakterler ve söz konusu kurgu, Witcher 3’te ölebilen iki karaktere bağlı olduğundan ilginç bir durumu ortaya çıkarıyor. Söz konusu Witcher 4 karakterleri, seçimler ile serinin önceki oyununda ölebiliyordu. Keira Metz’in sahnesi bu yazıyı okuyan Witcher severlerin gözünde birkaç paragraf öncesinde canlanmıştır diye düşünüyoruz.
Witcher 4 çıkış tarihi ne zaman? Ne kadar beklemeliyiz?
Yatırımcılar ile gerçekleşen bir soru & cevap etkinliği sırasında geliştirici CD Projekt RED’in yaptığı açıklamalara göre 2025’ten önce bir Witcher 4 çıkış tarihi beklememek gerekiyor.
CDPR’ın başkanı Adam Kicinski yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Polaris için yeni teknolojiler hazırlıyoruz. Bu, yeni bir oyun motoru olan Unreal Engine 5 ile geliştirdiğimiz ilk proje. Bu teknolojiyi devasa, açık dünyalı ve sürükleyici bir oyunda kullanmak için fazladan çalışmamız gerekecek. Bu proje için fazladan efor sarf etmemiz gerektiğinin farkındayız. İkinci ve üçüncü oyunlar teknolojinin gelişmesi ve ihtiyacımız araçlara sahip olmamız ile daha pürüzsüz çıkacaktır. Şimdilik söyleyebileceklerim bunlar.”
Açıklamanın devamında olası bir Witcher 4 çıkış tarihi için 2025 yılını işaret etti. Dolayısıyla önümüzde Witcher hayranları için uzun sürecek bir 2024’ün olduğunu söyleyebiliriz. Aşağıdaki görselden zamana yayılmış şekilde CDPR’ın iş gücünün hangi projelere dağıldığını görebilirsiniz.
An itibarıyla şirketin neredeyse yarısı yeni oyun üzerinde çalışıyor
Cyberpunk 2077’nin 2.0 güncellemesi ve Phantom Liberty genişlemesinin yayınlanmasıyla, CDPR tarafında iş gücü büyük ölçüde The Witcher 4’e kaymış durumda. 28 Ekim 2023 Salı günü yapılan bir kazanç toplantısı sırasında şirket, çalışanlarının neredeyse yarısının Polaris üzerinde çalıştığını doğruladı. Bu durum da önümüzdeki aylarda, 2024’ün ortalarına doğru artık oyuna dair somut şeyler görmeye başlayabileceğimizi işaret ediyor. Tabii ki umudumuz, Polonyalı şirketin Cyberpunk 2077’den doğru dersleri çıkarmış olması yönünde.
Sonuç
Sonuç olarak bugün ya da yarın sevilen serinin yeni oyunuyla karşılaşacağımızı artık biliyoruz. Unreal Engine 5 ile geliştirildiği gibi göz korkutan detaylara sahip olsa da söz konusu “The Witcher 4” için bütün detayların üzerinde bir perde bulunuyor. Cyberpunk 2077’den dönen iş gücünün yeni oyuna kaymasıyla somut detayların önü yavaştan açılmış olsa da acele etmemek gerekiyor.
Hatırlayın… Yıllar önce, 2012’de duyurulan Cyberpunk 2077’nin 2020 yılında nasıl çıktığını hatırlayın. Dolayısıyla sütten ağzı yanan CD Projekt RED, Witcher 4’ü her şey hazır olmadan göstermeyecektir. Yeni üçlemeyi biz de dünyanın her bir yanındaki milyonlarca hayran gibi heyecanla bekliyor ve daha fazlasını duymayı umut ediyoruz. Ancak şimdilik bildiklerimiz bu kadar. Yeni oyunun çıkmasını beklerken Türk Witcher ile yaptığımız röportajı da okuyabilirsiniz. Aynı zamanda sizler de yeni oyun hakkındaki fikir ve tahminlerinizi yorumlarda bizlerle ve diğer okurlarımızla paylaşabilirsiniz.