Baldur’s Gate 3 Yöneticisi, Ubisoft’u Eleştirdi: “Geliştiricilerin Suçu Yok, Sorun Yönetimde”

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Baldur’s Gate 3 geliştirici stüdyosu Larian’ın yayın direktörü Micheal Douse, sosyal medya üzerinde Ubisoft’un yönetimini eleştirdi. Yakın zamanda Prince of Persia: The Lost Crown’un satışlarda beklentileri karşılayamaması sebebiyle stüdyonun dağıtıldığı iddialarına ithafen konuşan Douse, sorunun oyun geliştiricilerinde değil, yönetimde olduğunu söyledi.

Micheal Douse, Ubisoft’u eleştirdi: “85+ bir oyun yapmak çok zordur ancak piyasaya sürmek bir o kadar kolaydır”

Micheal Douse, X platformu üzerinde bir yazısında Prince of Persia: The Lost Crown’un göreceli başarısızlığını geliştirici ekibin çalışmasından değil, Ubisoft yönetiminden kaynaklandığını söyledi. Larian yöneticisine göre Ubisoft, oyunu Steam’de ilk günden yayınlamalıydı. Oyun çıktıktan birkaç ay sonra platformda boy gösterme şansına erişmişti. Kendisi The Lost Crown’un Epic Games Store ve Ubisoft Connect’e özel olarak yayınlanmasının, PC’deki potansiyelini düşürdüğünden bahsediyor.

“Platformdaki son elle tutulur oyunları, 2021’de çıkan Far Cry 6’ydı. The Crew, Mirage ve Avatar 2023’te geldi ve performans gösteremedi. Bu nedenle Prince of Persia 2024’te çıktığında aboneliklerin de durgun olduğunu varsayabilirsiniz. Bu da insanların mağazalarını (uygulamayı) çok fazla açmayacağı anlamına geliyor. Steam’de yayınlanmış olsaydı sadece pazar başarısı elde etmekle kalmayacak, aynı zamanda ekip çok güçlü olduğu için muhtemelen bir devam oyunu da olacaktı.”

The Lost Crown, uzun zaman sonra çıkan yeni bir Prince of Persia oyunu olmanın ötesinde, oyuncular nezdinde de çok sevilmişti.
The Lost Crown, uzun zaman sonra çıkan yeni bir Prince of Persia oyunu olmanın ötesinde, oyuncular nezdinde de çok sevilmişti.

Ubisoft’un stratejisini eleştiren Douse, aynı zamanda 85-87 puan aralığında bir oyun geliştirmenin çok zor olduğunu ancak bunu yayınlamanın da bir o kadar kolay olduğunu söyledi. Zira yüksek inceleme puanları, bir oyunun satışlarında önemli bir rol oynuyor. “Bu bozuk bir strateji. En zor şey 85+ bir oyun yapmaktır. Onu piyasaya sürmek ise çok daha kolaydır. Bu şekilde yapılmamalıydı.”

Ubisoft, geçen günlerde Prince of Persia: The Lost Crown’u geliştiren ekibi dağıttığını doğruladı. Dolayısıyla bu oyun bir seriye dönüşmeyecek ve hayranların hafızasında güzel bir hatıra olmaktan öteye gidemeyecek. Ekip, başka projelerde görev almaya devam edecek. Bizim de incelediğimiz Prince of Persia: The Lost Crown, bu yılın sevilen oyunlarından birisi olmuştu.

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: