Unreal Engine 5.2 Teknik Demosu Ağzınızı Açık Bırakabilir! Oyun Dünyasının Geleceği Korkutucu Şekilde Güzel

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Unreal Engine 5.2 için GDC 2023 konferansı sırasında gösterilen teknik demo, oyun dünyasının geleceğini de gözler önüne seriyor. Özellikle UE5 ile gelen yeni özelliklerin aktif olarak kullanılması ve geliştirilen çeşitli teknik altyapının saat gibi işlemesi, grafiklerin yanı sıra oynanış anlamında da adeta şölen niteliğinde olmuş diyebiliriz.

Unreal Engine 5.2 teknik demosu korkutucu derecede güzel görünüyor

Unreal Engine 5.2 için yayınlanan yeni görüntüler ve gösterilen teknik demo, aynı zamanda motorun rakipleri arasından sıyrılmasına olanak sağlayan teknolojileri de gözler önüne seriyor. Küresel aydınlatma ve gerçekçi ışık yansımaları için kullanılan Lumen teknolojisi yeni teknik demoda da adeta şov yapıyor. Işıklandırmanın gerçekçiliği ve sahnenin kompleksliğine rağmen Nanite teknolojisi sayesinde bütün bunlar ekranda yüksek kare hızlarında oynatılabiliyor.

Videoda yeni teknolojilerin de tanıtıldığını görüyoruz. Unreal Engine özellikle yeşillik çizimleri konusunda Quixel ile birlikte çalışarak yeni bir render tekniği geliştirmeye hazırlanıyor. Fotorealistik kalitede yeşillikleri daha iyi çizebilmek ve gösterebilmek için motorun bütün gücünden faydalanacağı söyleniliyor.

Yeni materyal teknolojisi sayesinde videoda da rahatlıkla görülebileceği gibi kompleks materyaller tasarlamak ve katmanlar şeklinde sunarak hepsinin farklı durumlarda farklı davranmasını sağlamak mümkün olacak. Oyuncuya grafik kalitesi bakımından yansıyacak bu yeni teknoloji, geliştiriciler için de yaratıcılığın yeni kapılarını aralayacak diyebiliriz.

Aynı zamanda Unreal Engine 5.2 ile öne çıkarılan ve aslında 4.25’ten beri kullanılmakta olan Chaos fizik motoru da yine şovunu yapıyor. Aracın süspansiyonlarının, lastiklerin mevcut kondisyonunun ve aracın geçtiği yerdeki taş, yaprak gibi bütün nesnelerin etkileşimleri bu fizik motoru sayesinde mümkün oluyor. Unreal Engine’in aslında çok öne çıkarılmayan ama muhteşem olan bu özelliği de yine oyunlardaki gerçekçiliğin önemini ve buna erişimin kolaylığını artırıyor.

Unreal Engine 5.2 teknik demosundan bir ekran görüntüsü.
Araç materyali yeni duyurulan “Substrate” teknolojisi ile geliştirilmiş.

Bölüm tasarımı için belki de devrim niteliğinde teknoloji

Videonun 3:25 dakikasından itibaren göreceğiniz bölümü, yeni “prosedürel içerik oluşturucusu” tarafından hazırlanmış. Yani ilk 3 dakikalık kısım bölüm tasarımcıları tarafından el ile tasarlanmış ancak bundan sonraki taraf tamamen bu teknoloji ile hazırlanmış. İlerleyen saniyelerde görebileceğiniz üzere bu aktör, sahnedeki diğer aktörlerle iletişim halinde kalıp otomatik olarak ihtiyaç duyulabilecek nesneyi yerleştiriyor.

Unreal Engine 5.2 beraberinde geliştiricilerin işini kolaylaştıracak onlarca teknoloji ile geliyor ve bu, oyun sektörünün geleceği için korkunç bir gelişme.

Video oyunları gerçekliğe hiç olmadığı kadar yakın. Hele ki Mafia 4 gibi bazı oyunların bu teknolojiyle geliştirildiği düşünüldüğünde…

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: