Valve Oyunlarda Kullanılan Yapay Zekalar Hakkında Konuştu: Lisansını Kanıtladığınız Sürece Sorun Yok!

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Geçtiğimiz hafta Valve şaşırtıcı bir hareket yaparak Steam’e eklenmesi söz konusu olan bir oyunu reddetmişti. Bunu şaşırtıcı bulmamızın ardındaki en büyük sebep ise şirketin bu tarafta pek seçici olmadığını ve içerik olarak neredeyse her türden oyunu kabul etmesi diyebiliriz. Şimdi ise Valve yapay zeka tarafından üretilen içeriklere sıcak bakmadığını doğrudan açıkladı.

Valve, içeriği yapay zeka tarafından oluşturulmuş oyunları kabul etmiyor

Son zamanlarda sayısı giderek artan bir “yapay zeka ile üretilmiş içerik” furyası boy gösteriyor. Bu hemen hemen her alanda olduğu gibi oyun sektöründe de geliştiriciler bazı konularda yapay zekalara başvurmaya başladı. Ancak bu yapay zekaların yaygınlaşması bugüne kadar hiç ortalıkta olmayan bir çeşit telif hakkı sorunlarını da gündeme getirdi.

Bir geliştirici, oyununun ilk aşamalarına ait bir sürümünü Steam’e yüklemeye kalkarken Valve yapay zeka tarafından üretilmiş içeriklerin telif haklarının kendilerine ait olduklarını kanıtlamalarını istemiş. Bu durum sonrasında da oyunlarını Steam’e kabul etmemişti.

Valve yapay zeka ile geliştirilen oyunlar hakkındaki görüşlerini paylaştı.
Valve yapay zeka ile geliştirilen oyunlar hakkındaki görüşlerini paylaştı.

Bu olayın ardından Valve, VGC’ye yaptığı açıklamasında söz konusu reddetme olayının “amacının Steam’de kullanılmasını engellemek olmadığını” açıkladı. Attıkları her adımın mevcut telif hakkı yasası ve politikalarının bir parçası olduğunu, şirketin bu konuyla ilgili ek bir görüşünün olmadığını söylediler. Valve sözcüsü konuyla ilgili şu ifadeleri kullandı:

“Yapay zekanın devreye girmesi bazen bir geliştiricinin görüntü, metin ve müzik dahil olmak üzere assetler oluşturmak için yapay zekayı kullanırken yeterli haklara sahip olduğunu göstermesini zorlaştırabilir.”

Ardından YZ modellerini eğitmek için kullanılan verilerle ilgili yasal belirsizliğe de dikkat çekerek “oyunlarını Steam’de yayınlamak için uygun haklara sahip olmanın sorumluluğunun geliştiricilerde olduğunu” belirtti.

“Bunun sürekli gelişen bir teknoloji olduğunu biliyoruz ve amacımız Steam’de kullanımını engellemek değil; bunun yerine, bu durumu zaten var olan inceleme politikalarımıza nasıl entegre edeceğimiz üzerine çalışıyoruz. Açıkça belirtmek gerekirse, inceleme sürecimiz mevcut telif hakkı yasası ve politikalarının bir yansımasıdır, bizim görüşümüzün ek bir katmanı değildir. Bu yasalar ve politikalar zaman içerisinde geliştikçe, sürecimiz de gelişecektir.”

Valve sözcüsü yaptığı vurguda yapay zeka kullanımına karşı olmadıklarını eklerken, geliştiricilerin bu YZ teknolojilerini uygun ticari lisanslarla çalışmalarında kullanmaları durumunda hiçbir telif hakkını ihlal etmeyeceklerini de söyledi.

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: